Vanskelig..!

NadjaK

Flørter med forumet
Flere røykere her? Je fant ut igår at je e gravid og sa at je ikke ska røyke mer og har holdt meg enda men je syns det e utrolig vanskelig:( noen tips? Og hvordan går det for dåkk som har slutta?

Her gikk jeg over til snus for å få vekk vanen av røyken, men har endt opp me å ta et par røyk om
dagen for at folk skal kunne omgås meg, men har i allefall kutta kraftig ned.

Sinna og amper til 1000!!!

Her trapper jeg ned for fult :) tatt 1 røk hittils i dag og er suuuuper stolt :) prøver å holde meg til max 5 om det skulle være noe spes den dagen... Men jeg har oxo hatt dager hvor jeg har klart og være røykfri <3

Jeg sprekker innimellom :/ kan gå 1 dag uten røyk, så sprekker jeg og røyker kanskje 1-3 røyk den dagen! så kan jeg gå en dag uten røyk igjen.. osv... så er så og si kvitt den teite røyken! men jaa det er driit vanskelig..

<p><p>jeg har holdt meg i to uker nå og det er ingen enkel sak. men når suget er som værst leser jeg om røyking og graviditet på nettet eller ringer "mor med en liten spire" for støtte :)<p>dere klarer dette! stå på!

Full nedtrapping her og.. Mentalt. Har nå igjen røyk til maks lørdag og har ikke kjøpt mer. Vi bor 3 mil unna nærmeste butikk nesten og jeg kjører.ikke bil. Min kjære kommer IKKE til å kjøre meg for å kjøpe mer.
Så her blir det bråstopp i løpet av helga. Har klart det begge gangene jeg har vært gravid tidligere, så.SKAL klare det nå og.

Min gulerot er at jeg har tenkt å spare de pengene jeg opprinnelig ville brukt på røyk (ca 200 kr i uka) til å kjøpr barnevogn når den tid kommer. Har sett på enten Bugaboo eller Easywalker quatro (mener den heter det.. Easywalker med 4 hjul).

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Så flinke dere er :) stå på ! (Y)

Jeg slutta med røyk noen dager før positiv test, så flaks me den :-D
Men har snuset hele tiden, og den er vanskelig å legge vekk....:-(

har vært røykfri i 8 uker.. jeg kjøpte en hypnose fil på nett. og om det var den som hjalp meg eller om det var meg selv er det ingen som vet..:-) men har ikke røyket siden:-)
<3 venter gull nr 2 sept 2013 <3

Jeg fant ut at jeg var gravid på tirsdag i forrige uke, og da trappet jeg ned til 2-3 om dagen til og med fredag, og da "slutta" jeg. Lørdagen syns jeg var helt for jævlig, og sprakk ganske fort på søndagen. Men da hadde jeg bare 4 trekk før jeg heiv hele røyken. På en rar måte hjalp det meg, for jeg hadde null problem med å ikke røyke på mandag. På tirsdag sprakk jeg igjen etter jobb, men hadde bare 4-5 trekk før jeg heiv den også. Røykte ikke i går og har ikke tenkt å røyke i dag, og har det faktisk helt greit.

Jeg har likevel litt problemer med å si at jeg har slutta, for jeg føler ikke at jeg kan love at jeg ikke kommer til å røyke i morgen, dagen etter osv. Det som gjør at jeg ikke stresser sånn pga sluttinga er kanskje det at jeg sier til meg selv at dersom suget blir for ille så kan jeg heller ta et par trekk... Men siden jeg liker å utfordre meg selv skal dette suget tydeligvis være ganske stort for at jeg faktisk gjør det. Hadde jeg sagt at nå får jeg aldri røyke igjen, så hadde jeg kanskje sprukket skikkelig.

Men alt i alt må jeg si at dette er mye lettere for meg enn det jeg trodde det skulle være :)

Flink dåkk e:)) je syns det går greit hjemme men verre på jobb og når je møter venner som røyker:/

Flink dåkk e:)) je syns det går greit hjemme men verre på jobb og når je møter venner som røyker:/
Jobb er vanskelig ja.. flere av kollegaene mine røyker så det er lissom en fast gjeng som går ut i pausene sammen, men nå er det også heldigvis flere som har slutta eller holder på å slutte av den gjengen, så vi er flere om det.

Det jeg også syns er vanskelig er når jeg snakker i tlf her hjemme, jeg er så vant til å gå ut for å ta en røyk når jeg snakker i tlf..

Var verst på jobb for meg også. Jeg sitter foran pc'n hele dagen, så røykepausene mine har vært veldig gode å ha.

Back
Topp