Vanskelig valg...

ceccithe0ne

Betatt av forumet
Desemberskatter 2016
Har idag blitt alene etter å ha komt meg ut av et forhold der jeg ble utsatt for vold. Nå vil mamma og familien at jeg tar abort sånn at vi slipper noe tull med barnefar i fremtiden. Jeg skjønner de jo veldig godt,men jeg er så fryktelig imot abort, det er det siste jeg har lyst til og gjøre. Noen som har vært gjennom det samme og kanskje har erfaringer? Trenger råd om hvordan jeg skal løse dette. Vet jo det er mitt valg til slutt,men vil ikke ha familien imot meg
 
Har ingen erfaringer fra en slik situasjon, men gjør det du selv vil og føler er best for deg. Det er du som skal leve med valget uansett :) Tror ikke familien din kommer til å være imot deg selv om du velger å beholde barnet, de mener det nok bare godt når dem sier at du burde velge abort, men er likevel sårt å høre det fra de nærmeste. Jeg har selv blitt tvunget til å ta abort for noen år siden (av han jeg var sammen med på det tidspunktet) og angrer fortsatt på at jeg ikke klarte å stå imot, men han var slem så jeg turte ikke annet.
 
Barnefar ville også at jeg skulle ta abort, men det er noe jeg aldrig kunne klart og gjennomføre. Har en datter på 7 år,og har vært aleine med hun i alle år. Så vet jo hvor fantastisk det er med barn. Skal dra til legen på fredag,så får jeg forklare situasjonen da og høre hva hun sier.
 
Jeg tenker du må tenke godt over valget selv, men att du absolutt bør snakke med familien din, om dette er noe dem vil kjempe sammen med deg om, dersom barnefar kan bli ett problem. Må si jeg sjønner godt familien din, som vil beskytte deg oog det evt barnet. Har politi hvert involvert? Slik du evt stiller sterkt i en sak? For om det ikke er inne i noen systemer hvordan han er. Så kan det bli vanskelig å ta fra han farsrollen. Og da må du evt leve i usikkerheten om hvordan han vil behandle ditt barn når han har samvær. Jeg og har vert imot abort.. men med alderen. Så har jeg også innsett att av og til er det absolutt til det beste. Både for mor og det evt barnet. På ett tidlig stadium er det faktisk bare celler om du forstår. Ikke att jeg mener det er bare bare. For det skjønner jeg. Men tenker att, om situasjonen har en dårlig start. Så er det kansje bedre å skape noe nytt med en livspartner, som man er 100% trygg på.
Håper ikke noen misforstår meg, men mener att av og til må man tenke langt frem og ihvertfall legge en god plan på hvordan det vil fungere på best måte senere.
Snakk med fagpersoner, i hvordan du står i din sak, mtp dersom bf ønsker samvær. Og snakk mye med familien din om hvordan dem vil hjelpe deg på veien.
Masse lykke til til deg! Det er forståelig en vanskelig avgjørelse å ta. Gjør det beste for deg og din framtid <3
 
For et tøft valg.. og her er det ingen andre fasit svar enn ditt eget. Om du velger å beholde ville jeg anmeldt bf nå slik at du kan ha det i bakhånd om han skulle prøve å få tid med barnet senere.. spar på alle beviser osv slik at du har ditt på det rene senere om en konflikt skulle oppstå.
 
Skal å anmelde saken imorgen.har lydopptak der han sier alt han har gjort mot meg, (fikk han til å inrømme det) og har mamma som hørte alt han sa i tlf. Så har alle fb mld der han truer meg osv. Så stiller sterkt med bevismateriell i en sak. Nå får jeg bare tenkte langt fremover og ta det valget som er riktig for meg. Håper på at familien roer seg ned etter noen dager og kan støtte meg uansett valg jeg måtte ta
 
Skal å anmelde saken imorgen.har lydopptak der han sier alt han har gjort mot meg, (fikk han til å inrømme det) og har mamma som hørte alt han sa i tlf. Så har alle fb mld der han truer meg osv. Så stiller sterkt med bevismateriell i en sak. Nå får jeg bare tenkte langt fremover og ta det valget som er riktig for meg. Håper på at familien roer seg ned etter noen dager og kan støtte meg uansett valg jeg måtte ta
Jeg vil tro att uansett valg du tar, så er dem der for deg. :)
Bra du har bevis. Start prosessen tidlig. Så du er godt forberedt lenge før evt barnet kommer
 
Vanskelig situasjon. Men jeg må si at Tone_ønsker nr 3 har mange gode poeng. Du skal også være klar over at selv om han er skyldig i vold mot deg ,og dette er bevist, gir det ingen garanti for at han ikke får et visst samvær med barnet.
 
Hei kjære deg! :) Gratulerer så mye med at du kom deg ut av det voldelige forholdet! Du står ovenfor et vanskelig valg. Det første som slo meg var, som noen allerede har påpekt, at barnefar har sterke rettigheter når det kommer til samvær. Det skal være ganske alvorlig før det blir bestemt av domstol at han ikke skal ha rett på samvær.
(Feks så sendes barn på samvær til foreldre som er dømt for overgrep -mot dem)... Jeg ville ha rådføre meg med noen som kan fortelle deg hvilke rettigheter du (og barnet ) har hvis du velger å beholde. Jeg vet Amathea driver veiledning av gravide, kanskje de kan hjelpe deg?
 
Har tatt kontakt med amathea,så skal dra å snakke med de. Er ganske bestemt på å beholde, men vet eg trenger informasjon om rettigheter osv.bf sendte sms igår med beskjed om at han ikke ville være i barnet sitt liv,å at eg fikk ta valget 100% selv om abort eller ikkje. Saken er iaf anmeldt nå,men hører jo at de fleste volds saker blir henlagt,så har ingen store forhåpninger.
 
Vet ikke hvordan det funker dersom han ikke skriver under på farskaps erklæring, om han kan "fraskrive" seg ansvar på den måten. Men han kan sikkert komme senere og kreve farskapet. Så bra du skal få hjelp av amathea::
 
Har tatt kontakt med amathea,så skal dra å snakke med de. Er ganske bestemt på å beholde, men vet eg trenger informasjon om rettigheter osv.bf sendte sms igår med beskjed om at han ikke ville være i barnet sitt liv,å at eg fikk ta valget 100% selv om abort eller ikkje. Saken er iaf anmeldt nå,men hører jo at de fleste volds saker blir henlagt,så har ingen store forhåpninger.

Har du snakket med de nå? Hvordan går det med deg?
 
Ja har snakket med amathea og fått veldig god hjelp og svar på mine spørsmål. Så nå har jeg bestemt meg for og beholde barnet og gleder meg til å bli mamma igjen. Har og hatt kontakt med lege/psykolog og får hjelp med det eg har vært igjennom. :) No gleder eg meg bare til ultralyd i uke 12, og forhåpentligvis bli kvitt kvalmen/oppkast i nærmeste framtid.
 
Så godt å høre. Kan ikke være lett hva du går gjennom, men du virker tøff! Masse lykke til!
 
Så godt det ordner seg for dere, du er knalltøff!

Ønsker deg et riktig godt svangerskap videre og ta i mot all hjelp som kommer, både nå og etter fødsel
 
For en tøffing du er!
Ønsker deg alt godt. Du har bevist for både deg selv og andre, at du kan klare akkurat det du selv ønsker å få til :)
Masse lykke til videre i svangerskapet ;-)
 
Back
Topp