Vanskelig sjef!

Knøttefrøken

Andre møte med forumet
Min sjef er veldig vanskelig mtp tilrettelegging på jobben ifbm min graviditet. Er det jeg som må konfrontere han med det eller skal jeg snakke med legen min som skriver en legeerklæring, eller noe liknende og sender. Jeg har allerede snakket med han, men kommer liksom ingen vei.

Hva må til for at en feks skal få svangerskapspenger?

Merkelig sjef. Hva er jobben din? Det står i det norske lovverket at gravide har krav på tilrettelegging på arbeidsplassen så du kan jo altids bare finne fram den vesentlige paragafen og vise lovverket til sjefen din :) Skal ikke trenge å ha legeerklæring med mindre det er noe spesielt liksom. Sjefen din har bare med å bøye seg i støvet, hvis ikke så kan du sende fagforbundet/arbeidstilsynet på han!

Ta en prat med legen din. Han kan sette opp tilrettelegging som sjefen SKAL følge. 
Dersom det ikke blir tilrettelagt kan legen sykemelde deg over lengre perioder. 

hei =)
sjefen din SKAL legge tilrette for deg slik du kan arbeide, kan han ikke det er så enkelt som det å gå og få sykemelding i den perioden det er vanskelig for deg og jobbe !  det står i ny lov om sykemnelding at før du sykemelder deg skal arbeidsgiver finne andre løsninger og lettere arbeidsoppgaver til deg, er ikke det mulig så blir du helt sykemeldt. Tror det er slik at du får svangerskapspenger dersom jobben du er i er farlig og skadelig for fosteret vist jeg ikke har misforstått.

Back
Topp