vanskelig navnevalg.....!!

guriguri

Andre møte med forumet
Hei mai mammaer!
Har babyene deres fått navn? Vi klarer ikke å bestemme oss for navn til lillebror.....Skikkelig vanskelig! Men er enige om å styre unna de mest moderne navna...Vil heller ha navn som er sjeldne...Siste innslag på lista er Loke. Hva syns dere om det? Ellers har jeg hele tiden sett for meg en Tage, Tarjei eller Trym...

[8|]

Loke og Trym var fine navn. og ikke særlig vanlige navn heller.[:D]

Holder en knapp på Trym jeg, synes det er et fint og forholdsvis uvanlig navn.

Ja, Loke og Trym liker vi begge [:D] Men Loke er såpass sjeldent at jeg må "smake" litt på det først [;)] Veldig gøy at dere liker det!

Jeg også liker litt uvanige navn men Tage og Loke blei litt for uvanlig for min del.. Da hadde jeg gått for Trym. Vi har ikke bestemt oss for navn. Vi har to alternativer på jentenavn. Det ene leder litt mer enn det andre. Når det gjelder guttenavn aner vi ikke rett og slett..

Jeg likte Loke jeg. Har hatt så mange gutter i barnehagene jeg har jobbet i som heter Trym. Loke har jeg ikke hatt noen av ennå[:)]

Tror Loke blir kveldens favoritt! [;)] Men reaksjoner fra familien kommer garantert! Spesielt svigers er redd for "nye" ting og vil helst at alt skal være som det alltid har vært....! Der er vi veldig ulike!

Men det er jo vårt barn og de venner seg jo til navnet uansett hva vi måtte ende på...

Trym er ett fint navn! Loke synes jeg passer bedre som hunde- eller hestenavn! Vet om to hunder og en hest som heter det. [:D]

Av de navnene du nevnte likte jeg Loke best :)

Loke er tøft, men liker ikke betydningen. Det betyr jo "luring eller svikefull", og står også dette: "I norr.myt. løgnens far, den svikefulle, var ikke av gudeætt, sønn av jotnen Farbauti og Laufey(Nál), bror til Byleist og Helblindi. Gift m.Sigyn og far til Narve, men med Angerboda avla han Fenrisulven, Midgardsormen og Hel. Som straff for Balder’s død drypper ormegift i ansiktet hans".

Hva med Odin?

Back
Topp