Vanskelig med maten

ORIGINAL: Biianco

Viser han tegn til å begynne å gå snart?
Om så, så er det kanskje fordi han har et utviklingssprang.
Som regel er det perioder med søvn- og mat problem rundt de tider de lærer seg og krabbe og et nytt når de lærer seg å gå!
Vi hadde en slik periode da hun lærte å krabbe, virkelig slitsomt, men nå sover hun natt gjennom og spiser normalt igjen :)
Man må bare være tålmodig. Bare de små får i seg nok væske, så kan man stresse ned og vente på at det snart blir bedre [:)]
Virker som du har prøvd mye og mye nytt, og da kan han vel ikke være matlei av noe han akkurat har smakt?

Han tar noen små skritt hver dag. Så tror ikkje det er lenge igjen.

Åsmund har også vært slik til tider. oppfatta han som skikkelig matlei.
Når jeg lager middagsmat til han koker jeg opp mat og har masse smaker i(bl.a løk og hvitløk)
Den siste hiten fant jeg oppskrift til på nett :
Kok opp 1dl vann,1 kyllingfilet i biter, 1 potet et halvt eple(eller annanas) i biter, litt olje og  1ts kardemomme(de tre siste tingene tilsettes helt til slutt.) Mos til konsistensen han liker..

Lykke til Eplemos, skjønner at dette er veldig slitsomt og frustrerende

Sånn hadde vi det også, har det egentlig enda..
Men etter at jeg begynte med 12 mnds grøt spiser han hvertfall godt med grøt [:)]
Men middag, skive, fruk, fruktmos osv er ett sant helvette, skrik og mat over alt [&o]

Her har mini også vært vanskelig å få i mat de siste ukene, bare spytter ut igjen [:-] Så de dagene han spiser så og si ingenting pleier vi å trille bort på smoothie factory og kjøpe en smoothie. Den går ned på høykant! Du kan jo lage smoothie selv og ta oppi en dæsj med grøtpulver så metter den litt mer og gir litt mer næring.

Ellers så har jeg ingen andre tips enn hva som allerede har blitt nevt. Men tror ikke du skal bekymre deg altfor mye. Kanskje han ikke vokser så mye akkurat nå og derfor ikke har behov for så mye mat??? Sånt går jo litt i rykk og napp. Det ser jo og ut som at han har litt å gå på så det gjør sikkert ikke noe om han spiser lite en periode.

ORIGINAL: mammajuli/oktober

ORIGINAL: eplemos

ORIGINAL: mammajuli/oktober

Tomatsuppe med makaroni?

Prøvd, den var jo ENDA gøyere å sprute ut....

Selvføgelig...

sønn min har ennå ikke lært se å grise me maten, men snuppa er ekspert. haha

Maja har hatt en laaang periode nå hvor hun ikke har spist så mye. Bestemte meg for å ikke stresse med det så lenge vekta hennes er fin og hun utvikler seg fint! Da hun var rundt 9 mnd spiste hun ikke noe annet enn morsmelk en periode med mye tenner og det gikk jo det også..

Hun har dager hvor hun nesten ikke spiser noe og dager hun spiser greit. MEN nå får Maja fortsatt en del pupp da, og har jo ikke styring på hvor mye hun får i seg der.

Poenget mitt er vel i grunnen bare at det kanskje er en periode som sikker går over. Hvis han har spist godt før, kommer han sikkert til å gjøre det igjen. Tror det er ganske vanlig at de spiser dårligere i perioder..

Håper det går seg til, Eplemos!

Daniel er sånn han også nå, og han er matvrak til vanlig. Men han holder på å få flere tenner, så jeg tror det er vondt for han å spise. Det kan ikke være noe sånt da?

ORIGINAL: mammagutt

Daniel er sånn han også nå, og han er matvrak til vanlig. Men han holder på å få flere tenner, så jeg tror det er vondt for han å spise. Det kan ikke være noe sånt da?

Jo det kan jo det. Men er jævla irriterende for det. Han er jo så sulten om natta. I dag har vi vært oppe 4 ganger å fått flaske.

Back
Topp