Vanskelig med grøt

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Er det bare jeg som sliter med å komme igang med grøt? Føler liksom ikke at vi kommer igang, får i han ca 2 t-skjeer.. Det meste kommer ut igjen. Men stopper liksom der, han er liksom ikke intressert. Tok det lang tid før dere var oppi større posjoner?

Sent from my iPhone using BV Forum

Her gikk det veldig fort, kanskje litt for fort før vi var oppe i store prosjoner. Mini ble sint når han ikke fikk mer enn et par t-skjeer.. Tydeligvis en matmons jeg har fått...

Ramser opp, men du har sikkert prøvd:
Testet ulike grøter?
Fruktmos i grøten?
Tynn grøt?
Tykk grøt?
Grøt med mme/mm i?

Vær tålmodig, plutselig løsner det. Prøvd å gi tynnere grøt? Eventuelt prøve å gi grønnsak-/fruktmos en periode i stedet? Eller kanskje bare ta noen dager pause? Mange løsninger på problemet, er ikke godt å vite hva som må til

Er det bare jeg som sliter med å komme igang med grøt? Føler liksom ikke at vi kommer igang, får i han ca 2 t-skjeer.. Det meste kommer ut igjen. Men stopper liksom der, han er liksom ikke intressert. Tok det lang tid før dere var oppi større posjoner?

Ingen stor begeistring her heller med mindre hun er skrubbsulten - da går det unna.

Eldste her ville ikke ha noe mat i det hele tatt og vi brukte laaaang tid. Gikk gradvis oppover da, men sakte. Begynte da han var 6 mnd og han spiste motvillig 2-3 ts fram til han var 8 mnd. Da han var 10 mnd ville han for første gang ha middagsglass (kun 1 type) og spiste da er kvart. Og da husker jeg vi var oppe i en halv posjon grøt til lunsj og en halv posjon til kvelds.

Guttungen ville ikke ha klumper før han var godt over året. Vesla tygger brødbiter som bare det:) Begge liker mat med mye smak.

lillegutt her har vært veldig interessert fra dag 1 egentlig, gaper og svelger. Gir han hirsegrøt fra Holle med aprikosmos oppi, det er absolutt det han har likt best. Har tatt ganske lang tid å øke porsjonene da, og vi holder ennå på, sakte men sikkert får vi i han litt og litt mer :) tror jeg bare ville fortsatt å tilbudt han hver dag så vil han nok spise mer og mer etterhvert :)

Her i huset har det gått kjapt fra dag en. Fra han var 3,5 mnd har han vist stooor interesse for mat.. Så brukte under en uke på å komme opp i full porsjon og hylskriker om det ikkje går fort nok...

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Vi har prøvd sånn i ny og ne de siste seks ukene, i starten kom det bare ut igjen. Har tilsatt fruktmos de siste dagene, det var kjempepopulært:) Så nå går det bedre, selv om vi ikke er i nærheten av halv posjon en gang.

Det er ikke alle barn som liker grøt da, du kan kanskje prøve med potetmos?

Her i huset har det gått kjapt fra dag en. Fra han var 3,5 mnd har han vist stooor interesse for mat.. Så brukte under en uke på å komme opp i full porsjon og hylskriker om det ikkje går fort nok...

Her og hylskriker han om det ikke går fort nok... Også blir han sint når det ikke er mer igjen!

Her og hylskriker han om det ikke går fort nok... Også blir han sint når det ikke er mer igjen!

Ja alle som hører når han får mat spørr alltid hva som er galt :P og tror eg tuller når eg sier at han skriker fordi det går for seint... :P og så når det er tomt så får han vann.. Og så skriker han fordi han vil rape....

Ja alle som hører når han får mat spørr alltid hva som er galt :p og tror eg tuller når eg sier at han skriker fordi det går for seint... :p og så når det er tomt så får han vann.. Og så skriker han fordi han vil rape....

Her få mini vann i vanlig kopp, så han blir sur når det er tomt der også :P Får jo bare bitte litt omgangen!

Her få mini vann i vanlig kopp, så han blir sur når det er tomt der også :P Får jo bare bitte litt omgangen!

Han får tutekopp av meg, og tar i og suger på den som på brystet mitt, så da holder jo han på å drukne seg selv :P

Han får tutekopp av meg, og tar i og suger på den som på brystet mitt, så da holder jo han på å drukne seg selv :p

Hehe, stakker liten!
Mini skjønner ikke hvordan han skal få noe ut av tutekoppen, så han fikk plastiskkopp fra ikea :)

Hehe, stakker liten!
Mini skjønner ikke hvordan han skal få noe ut av tutekoppen, så han fikk plastiskkopp fra ikea :)

Hehe, tutekoppen går bra, men en avent tåteflaske så ser han ut som et spørsmålstegn :P og så har han skjønt seg på smoothie posene fra butikken... Veeeeldig fornøyd med å få en slik til dessert etter middag.

Hehe, tutekoppen går bra, men en avent tåteflaske så ser han ut som et spørsmålstegn :p og så har han skjønt seg på smoothie posene fra butikken... Veeeeldig fornøyd med å få en slik til dessert etter middag.

Hehe, her tar mini flaske uten problemer...
Smoothie er stor stas, får gjerne en rundt lunsj tider om vi er på farten... (ellas eller hjemmelaget) Blir sint når posen er tom :( Ingen tvil om at han er glad i mat :)

Hehe, her tar mini flaske uten problemer...
Smoothie er stor stas, får gjerne en rundt lunsj tider om vi er på farten... (ellas eller hjemmelaget) Blir sint når posen er tom :( Ingen tvil om at han er glad i mat :)

Ja han her er matvrak... Eg sku gjerne laget masse hjemmelaget mat til han, men eg har ikkje helt overskuddet til det...

Ja han her er matvrak... Eg sku gjerne laget masse hjemmelaget mat til han, men eg har ikkje helt overskuddet til det...

Det kommer! :) Jeg lager opp for en periode når jeg først lager. Står en hel kveld på kjøkkenet.. Men så har jeg er liten som også sover fra ca kl 19.00 til 07:00...

Har jo pappaen som kan hjelpe til, men er ofte enklest å gjøre det selv! Tar plutselig like lang tid å skulle forklare han hvordan han skal legge hirsen i bløt og koke grøten som å gjøre det selv... :)

Beklager for at vi kuppet tråden din Nusse84!

Det kommer! :) Jeg lager opp for en periode når jeg først lager. Står en hel kveld på kjøkkenet.. Men så har jeg er liten som også sover fra ca kl 19.00 til 07:00...

Har jo pappaen som kan hjelpe til, men er ofte enklest å gjøre det selv! Tar plutselig like lang tid å skulle forklare han hvordan han skal legge hirsen i bløt og koke grøten som å gjøre det selv... :)
Haha, jeg sto på kjøkkenet en hel kveld og spurte sambo hvem som skulle lage all barnematen når han har pappaperm. Det skulle han sa han selv. Blir spennende å se da.
Jeg lager grøtpulver nå, spennende å se resultatet:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Haha, jeg sto på kjøkkenet en hel kveld og spurte sambo hvem som skulle lage all barnematen når han har pappaperm. Det skulle han sa han selv. Blir spennende å se da.
Jeg lager grøtpulver nå, spennende å se resultatet:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Gi en lyd på hvordan det blir :D Har lurt på om jeg skulle prøve meg på det, men er mye arbeid om det ikke skulle bli godt.. :)

Blir spennende å se om han gjør det da ;) Hvis jeg ikke får pappapermen over på meg, må jeg nok lage maten uansett! Men synes det er helt greit egentlig :)

Å lage grønnsaksmos tar under 5min.
Jeg lager ukas mos hver søndag.

Har du prøvd å gi grøt med mme? Det har jeg gjort i 1.5mnd nå, er først de siste dagene jeg har turt å bare gi med vann. Så har jeg gitt Holle som ikke smaker noen ting..

Har også begynt å blande inn Nestle barnegrøt i Holle sin, slik at både hun og magen skal vende seg til grøten (gav ren maisgrøt på vann og da stoppa magen).

Back
Topp