Vanskelig med god mat

lilleknøttet

Forelsket i forumet
Jeg har DÅRLIG samvittighet ovenfor den lille nå. I går var det julelunsj med jobben, noe senere enn vanlig, og jeg var SKRUBBSULTEN!!!! Vi fikk servert 3 snitter hver. Det var roastbiff..... det var røkelaks....og reker. Nam, nam - klart det gikk ned på høykant! [;)]Lørdag var vi i 30-årslag, og der ble det servert spekemat. Tenkte at litt var greit, men er ikke komfortabel med det nå etterpå. Skal til jordmor om en uke, så tenkte å fortelle henne det. Jeg vil jo at den lille skal ha det så bra som mulig, og vet at jeg har spist risikomat. MEN: det er jaggu ikke lett heller! I går f.eks. var alternativet å ta av pålegget og gafle i seg 3 halve med loff og smør. Uff....

Du har ikke noe å bekymre deg over. Det er ingen skade så lenge du spiser det inni mellom og ikke for ofte. I mitt forrgje svangerskap spiste jeg alt mulig og masse spekemat og jeg fikk en perfekt velskapt gutt. Har tatt opp dette med mat med legen min og han har sagt at jeg skal spise det jeg vil. Ta det helt med ro med samvittigheten, det går bra.

Takk for det! Spiser ikke de tinga ofte, men de er jo så GODE!

jul bare en gang i året. lov å ta seg litt spekemat da. Spiser det selv jeg

Tror ikke du har noe å frykte. Litt gjør da absolutt ingenting. Hadde nok vært værre om du hadde gaflet i deg masse hver dag.. Så jeg tror du kan ta det med ro, og at du helt sikkert kan kose deg en dag eller to til i jula..[:D]

Uff forstår godt hva du mener.Jeg har spist en del risk mat selv også.Men alt har gått bra.Skal ikke gjøre det mer

Har selv spist fenalår i år [;)]
Vi kan ikke stoppe opp å leve heller for det om vi er gravide [:D]

Back
Topp