Vanskelig jobbsituasjon

Blitz

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Hei

Jeg er i en litt vanskelig situasjon angående jobben min og jeg er veldig usikker, og håper dere har noen innblikk i hva som er kanskje lurest...

Jeg vil og skal IKKE tilbake i det hele tatt i min nåværende jobb (pga miljø, lønn og jeg trives ikke med det jeg gjør), så spørsmålet er om jeg skal si opp jobben eller ta ulønnet permisjon, også leite etter ny jobb?

Jeg må da si at jeg skal være hjemme med lillegutt til høsten 2015 (skal da gå på kontantstøtte når han blir 13 mnd). Far skal ta ut fedrekvoten sin med en gang jeg er ferdig med min permisjon (har permisjon til midten av oktober), da skal jeg å gå ca 3mnd hjemme (til jeg kan få kontantstøtten), har spart opp penger så vi skal klare oss på ei inntekt de mnd.
Hører at det er så dumt å si opp jobben i slike situasjoner, at det er bedre å ta ulønnet permisjon, og bruke det året på å finne seg jobb (for man har jo krav på 1 år med ulønnet permisjon?).

Håper noen har noe erfaringer eller meninger om dette. Jeg er så usikker på om jeg skal si opp eller ta 1 år ulønnet permisjon....
 
jeg var i samme situasjon som deg, kunne ikke fortsette i min gamle jobb.
kan ikke fortelle deg hva du bør gjøre, men kan jo fortelle hvordan jeg har gjort det.
for vår del er det utelukket og leve på en inntekt så jobb må jeg ha. jeg begynte og søke etter jobb allerede etter ny jobb i januar og har nå fått fast 63 % begynner i jobb 2.juni, da er vesla 6 mnd.
jeg jobber som sakt 63% og får utbetalt 37 % gradert permisjon fram til mars 2015.
mannen tar ut 40 % permisjon fra juni også (er usikker på hvor lenge den varer)
dette går opp fordi jeg jobber dag og mannen jobber kveld.
jeg ville ikke sakt opp jobben før jeg hadde ny jobb og det er mange som bytter jobb under permisjonstiden.
hvorfor kan du ikke bruke tiden fremover til å finne deg ny jobb? ønsker du og gå hjemme lengre enn permisjonstiden? :)
 
jeg var i samme situasjon som deg, kunne ikke fortsette i min gamle jobb.
kan ikke fortelle deg hva du bør gjøre, men kan jo fortelle hvordan jeg har gjort det.
for vår del er det utelukket og leve på en inntekt så jobb må jeg ha. jeg begynte og søke etter jobb allerede etter ny jobb i januar og har nå fått fast 63 % begynner i jobb 2.juni, da er vesla 6 mnd.
jeg jobber som sakt 63% og får utbetalt 37 % gradert permisjon fram til mars 2015.
mannen tar ut 40 % permisjon fra juni også (er usikker på hvor lenge den varer)
dette går opp fordi jeg jobber dag og mannen jobber kveld.
jeg ville ikke sakt opp jobben før jeg hadde ny jobb og det er mange som bytter jobb under permisjonstiden.
hvorfor kan du ikke bruke tiden fremover til å finne deg ny jobb? ønsker du og gå hjemme lengre enn permisjonstiden? :)

Ja, jeg skjønner hva du mener :) Er mange mulige måter å gjør ting på ser jeg, alltids en eller annen slags løsning!:)

Jeg ønsker å være lengre hjemme pga jeg vil ikke at han skal i barnehagen så tidlig. Og at vi har da muligheten til at jeg kan gå hjemme litt ekstra pga lite utgifter, og da vil jeg benytte den tiden :)
Jeg tenkte å søke ny jobb slik jeg har jobb til høsten 2015, da skal han begynne i barnehage.
Men usikker på om jeg skal ta ulønnet permisjon, eller si opp jobben..

For om jeg sir opp jobben, kan jo jeg begynne i en ny jobb men EN gang (har 1mnd oppsigelse, så er jo ikke lange tiden), men om jeg har den jobben jeg har no kan det hende jeg må jobbe den mnd før jeg får gå i ny jobb. Vet ikke hvordan ditta fungerer om jeg har permisjon (om oppsigelse går inn i permisjonen, eller om jeg må ta den uttafor)?

Er ikke lett har jeg skjønt?!? haha :D
 
hadde ikke sagt opp jobben når du har rett på ulønnet permisjon. far må heller ikke ta ut permen sin umiddelbart etter din, hvis dere vil "spare" den mtp.på inntekter. hvis du likevel skal gå hjemme, kan den spares til seinere...see? jeg skal ha ferie pluss to mnd ulønnet perm før far skal være hjemme i 4 mnd. da er snuppa litt større, ammer kanskje mindre osv...
 
Ja, jeg skjønner hva du mener :) Er mange mulige måter å gjør ting på ser jeg, alltids en eller annen slags løsning!:)

Jeg ønsker å være lengre hjemme pga jeg vil ikke at han skal i barnehagen så tidlig. Og at vi har da muligheten til at jeg kan gå hjemme litt ekstra pga lite utgifter, og da vil jeg benytte den tiden :)
Jeg tenkte å søke ny jobb slik jeg har jobb til høsten 2015, da skal han begynne i barnehage.
Men usikker på om jeg skal ta ulønnet permisjon, eller si opp jobben..

For om jeg sir opp jobben, kan jo jeg begynne i en ny jobb men EN gang (har 1mnd oppsigelse, så er jo ikke lange tiden), men om jeg har den jobben jeg har no kan det hende jeg må jobbe den mnd før jeg får gå i ny jobb. Vet ikke hvordan ditta fungerer om jeg har permisjon (om oppsigelse går inn i permisjonen, eller om jeg må ta den uttafor)?

Er ikke lett har jeg skjønt?!? haha :D

Du må ikke tilbake i gamle jobben, vis du har permisjon, bare si opp jobben en mnd før permisjonen er avsluttet :)
 
hadde ikke sagt opp jobben når du har rett på ulønnet permisjon. far må heller ikke ta ut permen sin umiddelbart etter din, hvis dere vil "spare" den mtp.på inntekter. hvis du likevel skal gå hjemme, kan den spares til seinere...see? jeg skal ha ferie pluss to mnd ulønnet perm før far skal være hjemme i 4 mnd. da er snuppa litt større, ammer kanskje mindre osv...

Ja, sann ja, er ikke dumt det heller :) Får no diskutere litt med mannen også hva han synes :)
 
Er i samme situasjon. Tenker ta ulønnet! Søker jobber i slutten av permisjonen
 
Back
Topp