Vanskelig helsesøster?

mammateceline

Første møte med forumet
Lurer på om det er flere der ute som har opplevd å ha en vanskelig helsesøster. Jobber nært med helsesøstrene i kommunene har derfor hatt vanskelig for å si ifra men nå var det nok. Celine er født 19.05.09 og det kjennes ut som helsesøster har vært ute etter oss hele tiden. Celine er født 5 dgr over termin var 51 cm lang og veide 4720!!

Hun har hele tiden ligget høyere enn kurven for normalvekt! Men sånn er det nå engang. Spiser helt normalt. ammet i 1 år.
På 5 mnd kontroll etter å alltid fått høre av helsesøster hvor stor hun er tok jeg mot til meg og sa til helsesøster jeg synes ikke hun er så stor.
svaret jeg og mamma fikk var ett sjokk. - dere er vane med å se store mennesker.

Dette er bare en av mange sjokk kommentarer.
Siste var på 15 mnd kontroll hvor hun sa at en potet, litt kjøtt og grønnsaker var i meste laget for en middag.
Da fikk jeg nok neste gang får vi en ny helsesøster!! takk og lov.

Hun må da vel ta hensyn til at jenta har vært stor hele tiden? Så lenge hun spiser normal mat og ikke søtsaker skjønner jeg ikke at hun hinter til at dere burde slanke henne.

Jeg har også ei stor snuppe, hun ligger på den aller øverste vektkurven nå (har et innlegg her om det i dag) og jeg innrømmer at jeg tenker på hva hun propper i seg, men det hadde ikke falt meg inn at hun ikke skal få spise vanlig mat når hun er sulten.

Håper den nye helsesøsteren deres er litt lettere å komme overens med!

Det er lov å bytte helsesøster. Og er det ikke flere i kommunen så hadde jeg bedt om å få tatt kontrollene som er igjen i nabokommunen eller hos fastlegen.

Hehe.. leste visst ikke hele innlegget jeg... fikk ikke med meg at dere skal få ny HS :) Supert!

Jeg tror det er viktig at alle sier ifra når de ikke syns de blir behandlet rett, ellers vil det aldri skje noe med dem som ikke funker.

godt å høre at det ikke er mange som har opplevd dette =D nå ser vi fremover og gleder oss til kontroll senere =D

Huff, ikke alle helsesøstre burde sittet på en helsestasjon, du kan trøste deg med at det er de det er noe galt med og ikke deg og jenta di ihvertfall[:)] Masse lykke til med den nye helsesøstra, det blir nok mye kjekkere [:)]

Går det ann!?!?!?![:@]

Godt du har byttet helsesøster, for det der skulle ikke vært lov!

Back
Topp