Vanskelig familie

Bkno1610992

Andre møte med forumet
Er det andre enn meg som har familie man aldri har kontakt med, men som «plutselig» har begynt å vise interesse etter de fikk vite om graviditeten? Og hvordan takler dere det?

Selv har jeg et utrolig turbulent forhold til min mor som jeg ikke ønsker kontakt med, men som nå etter jeg ble gravid, bare bryter seg på. Umulig å prøve å forklare henne at jeg ikke gidder, hun eier ikke selvinnsikt:facepalm:
Itillegg har jeg aldri vært noe populær hos hennes foreldre. Etter de fikk flere barnebarn ble jeg helt glemt og har ikke snakket med de på flere år. Men etter OUL i går så ringte de plutselig. Tok ikke telefonen:wtf:
Også min fars foreldre som jeg faktisk har et veldig sterkt og godt forhold til snakker plutselig ikke til meg lengre i selskaper. Bestemor fortalte også min tante at hun håpet så veldig at det ble hennes tur til å selv bli bestemor snart.. opplever det som om de er skuffet av en eller annen grunn

Man føler seg plutselig så mutters alene når ens egen familie snur seg helt på hodet, aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette:hungover::anyone
 
Huff, det hørtes ikke noe greit ut.. Har det (heldigvis) ikke sånn, men håper det ordner seg for deg.. ❤️

Du må bare kjenne hva som er rett for deg, og hva du ønsker. Lykke til ❤️
 
Huff!
Det der er tøft altså!
Har den på en noenlunde lik måte, så kan forstå deg.

Og det er jæævla frustrerende.... men bruk jordmor til å lufte tankene dine, for teite foreldre og besteforeldre er det siste man trenger i ett svangerskap kan du si.. så det kan være godt å få litt trøst og kanskje noen råd av JM. Det er jo generelt veldig vanskelig å gi råd i slike situasjoner da det er så spesifikt, men JM har mer tid og de er faktisk genuint opptatt av dette da dette blir veldig viktig for dere som nybakte foreldre og babyen.
:Heartred
 
Forstår deg godt! Har en mor som er likedan, har nesten ikke kontakt til vanlig men etter hun fikk vite om graviditeten så ringer hun annenhver dag og sender melding hver bidige dag:banghead: er drit lei, men uansett hva jeg sier så går det ikke inn hos henne. Da er det jeg som er problemet og er sær osv osv. Så har desverre ikke noen gode råd til deg, for har ikke funnet noe som funker enda:shifty:
 
Back
Topp