Vanskelig BF

• Trådstarter Trådstarter ocio
  • Opprettet Opprettet
O

ocio

Guest
Jeg har alltid hatt litt problemer med faren til eldstejenta mi.
Han bor et stykke unna, så det er vanskelig å reise hit ofte, det skjønner jeg.
Men vi har en avtale om at han skal komme på besøk hit minst en gang før ho skal til han, slik at det ikke blir helt nytt hver eneste gang. Ho er det hver 3 helg.
Han har sluntra unna sin del av avtalen litt for mange ganger til at jeg synes det er greit. Jeg har sagt at hvis det skjer en gang til så holder ikke jeg min del av avtalen heller, som er å levere henne der. Men så gleder hun seg så til hver gang hun skal dit at jeg kan ikke la være å kjøre henne dit heller, det har jeg ikke samvittighet til.
Men hvor sunt er dt å ha en pappa som ikke viser interesse annet enn de helgene hun skal være der? De har det jo gøy sammen, jeg hadde ikke sendt henne dit om jeg trodde han ikke tok vare på henne, for det vet jeg han gjør. Problemet er hans del av avtalen, og at han faktisk ikke besker sin egen datter, men forlanger at jeg skal holde min del av avtalen. Han bor 3 timer unna, så det er vanskelig, jeg skjønner det, men nå i mai har det vært sååå mange røde dager at han godt kunne tatt seg til til å besøke jenta si.

Hjelp, hva kan jeg gjøre? Synes det er kjempedumt, på min datters vegne, at pappa ikke gidder, ikke orker, eller "har for mye å gjøre". Rett og slett ikke tid til datteren sin, men nå skal de ha baby der, så det har de jo tid, til.!

Jeg tenker, at siden hun gleder seg til hver gang hun skal til pappa, så er ikke det ekstra besøket av pappa før pappahelg en nødvendighet. Hun føler visst ikke selv at dette er nytt hver gang hun skal dit. Og jeg skønner at i en hverdag så kan seks timer med kjørimg (selv om det er for å se datteren sin) bli mye, i hvert fall når datteren er så posistiv til dette i utgangspunktet. Så å lage et problem av dette vil bare å være å legge en ekstra sten i sekken, som sikkert allerede føles veldig tung for deg.

Pappa'n trenger ikke å bo langt unna for å ikke vise interesse for barnet/barna utenom pappahelg (her prater jeg av egen erfaring...). For MEG så virker det som om fedre bare ER slik, hurra for de som ikke følger den formen!!! :) Hva med å ta en ny samtale med pappa'n og finne en løsning som passer for dere begge, i stedet for at du skal irritere deg over at han ikke følger sin del av avtalen og han skal irritere seg over at du gjør en så stor del av noe han sikkert ser på som et "lite" besøk :)

Dere kan jo bli enige om å møtes på halvveien når du leverer og henter der? 1,5 time på hver må kunne være mulig.
Ellers enig m forrige her. Kanskje er det du som gjerne vil at han skal komme på besøk før hun er hos han?

PS, hvem flyttet 3 timer unna? Det har også litt å si synes jeg. Hvis du flyttet kan du ikke så lett kreve reising av ham. Og omvendt.

Altså, hvorfor i allverden skal ikke en pappa kunne besøke barnet sitt? Nå har det vært såå mange røde dager i mai, at han kunne jaggu tatt seg en tur! Han hadde heller ingen god unnskyldning denne gangen, annet enn at det var travelt på jobb denne uka som har vært.

Vi møtes alltid på halvveien når hun skal til han, og når hun skal hjem igjen. Det hender han kjører/ henter henne helt her hjemme, men det er sjelden.

Greia er, at vi traff hverandre på nett, ble betatt, lå med hverandre ÈN gang, og fikk en datter. Han fikk ikke jobb her så derfor bor han ikke her. Han bor der han bodde da vi møttes, jeg bor der jeg bodde når vi møttes
Var enkelte ting med han jeg ikke likte så derfor kunne jeg ikke være sammen med han. Men det er ikke problemet, problemet er at han ikke viser datteren sin at han bryr seg,annet enn hver 3 helg. Synes det er kjempekjipt for hennes del, da hun spør mye om han og stemoren.
Jeg vet at hvis det var omvent, at JEG måtte reise for å besøke henne, så hadde jeg gjort det på hver eneste røddag, kanskje hver helg og en eller to i uken, sålenge det hadde passa seg sånn.
Men det er kanskje mødre som tenker sånn, ikke fedre ? Eller..?

Så høres det ut som dere rett og slett må ta en ny prat, avklare forventninger og behov for samvær. Det høres ut som han ikke vil like mye som du vil at han skal ville. Da er det vanskelig å tvinge frem samvær. Dessverre. Hvis du forteller datteren din at hun skal se pappa hver 3 uke så vet hun ihvertfall det.

Ta ny prat men jenta de er jo trygg om hun gleder seg... Og tror mødre og fedre tenker ulikt;)

Back
Topp