Vanskelig baby!

HusmorpåGarnes

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg er helt ny på forums opplegget men prøver meg!

Har en nydelig gutt på snart 5 måneder som alltid har vært smilende, blid og sjarmerende, men det endret seg helt for en uke siden. Nå er han bare sint og grinete. Vanskelig å underholde han. Virker ikke fornøyd i det hele tatt selvom mor og far gjør sitt beste for at han skal være glad. Han får mme og er godt fornøyd med det.
Han sover mer på dagen og er sint da og..
Vet virkelig ikke hva det kan være..
Setter stor pris på svar og råd!

Hei!

Har en nydelig gutt på snart 5 måneder som alltid har vært smilende, blid og sjarmerende, men det endret seg helt for en uke siden. Nå er han bare sint og grinete. Vanskelig å underholde han. Virker ikke fornøyd i det hele tatt selvom mor og far gjør sitt beste for at han skal være glad. Han får mme og er godt fornøyd med det.
Er det noen spesielle settinger han blir sint?

Noen blir jo veldig frustrerte i perioder hvor de nesten får til noe de vil, men så går det ikke helt..

Kan han ha vondt noe sted?

Vår lille blir sint om hun ikke får duppene sine på dagen... Da blir hun veldig grinete. Eller hvis det er veldig varmt i leiligheten. Tålmodigheten hennes strekker ikke helt til... Om det er på varme dager, har dere forsøkt å koke vann og gi han litt? Det hjalp her et par dager...

Hei!

Noen blir jo veldig frustrerte i perioder hvor de nesten får til noe de vil, men så går det ikke helt..

Vår lille blir sint om hun ikke får duppene sine på dagen... Da blir hun veldig grinete. Eller hvis det er veldig varmt i leiligheten. Tålmodigheten hennes strekker ikke helt til... Om det er på varme dager, har dere forsøkt å koke vann og gi han litt? Det hjalp her et par dager...

Utviklingssprang?

Jeg har en app på telefonen som heter the Wonder weeks. Den. Viser perioder der barnet har sprang i utviklingen. Å det vet jeg stemte bra med de periodene han hadde hos oss der han var misfornøyd å vanskelig.

Om det ikke kan tenkes at det er noe slik, så ville jeg nok kontakta lege å sjekka at det ikke er noe fysisk som plager han.

Kan også være vis han bare får MME at han kanskje er klar for litt fast føde. At han ikke blir skikkelig mett :)

Håper det går seg til ;)

Kan være ytviklingsprang eller tenner

Signerer det de andre skriver, kan være tenner elle utviklingssprang :) om du har mulighet til å laste ned appen gravid og baby, så kan du 'legge inn babyen' og se om han kanskje kan være inni en slik periode, så står det litt fakta og slikt :) veldig greit

Har du prøvd bæresjal/sele? Mange barn o denne alderen vil ofte titte litt på verden samtidig som det er trygt og godt å ha manna i nærheten :)

Velkommen til forumet og håper du trives:-). Ser du har fått gode tips her allerede:-)

Han blir mest sint når han ligger, virker ikke som at han har det vondt. Men han har roet seg bittelitt heldigvis nå. Så kan være at det var litt mageknip, for etter en solid bleie så ble han litt lettere å med å gjøre men er fortsatt sint noen ganger i døgnet.
Men kan han få vann hvis han er under 6 måneder?

Han blir mest sint når han ligger, virker ikke som at han har det vondt. Men han har roet seg bittelitt heldigvis nå. Så kan være at det var litt mageknip, for etter en solid bleie så ble han litt lettere å med å gjøre men er fortsatt sint noen ganger i døgnet.
Men kan han få vann hvis han er under 6 måneder?
De kan få litt vann, men det er snakk om få mililiter. Vi ga 10ml og hun roet seg. Må selvsagt kokes og avkjøles. Men har man mistanke om at de trenger vann i varmen så hør med HS :-) Vi fikk klarsignal når det var vanvittig varmt.

Back
Topp