vanskelig å være sykmeldt

Makko med 3 gull

Gift med forumet
Er i sluttfasen på eg stort prosjekt der jeg har en nøkkelrolle. Det er jammen ikke lett å være sykmeldt. Det er ingen som egentlig kan ta over jobben min:-(

Sjønner det er vanskelig. Men det er faktisk ikkje ditt problem. Ta vare på deg og helsen din. Det kommer før alt jobb :) så for arbeidsgiver ordne med vikar :)

Skjønner deg godt!!!

Jeg synes det er kjempevanskelig å være delvis sykemeldt. Jeg skal rekke over alle de vanlige arbeidsoppgavene mine, men nå på 40% av tida istedenfor 100% :eek: Blir nesten mer stressa av å være delvis sykemeldt enn å jobbe fult. Men bekkenet tillater ikke mer jobb, så da må det bare bli stress. :oops:

Sjønner det er vanskelig. Men det er faktisk ikkje ditt problem. Ta vare på deg og helsen din. Det kommer før alt jobb :) så for arbeidsgiver ordne med vikar :)
Ordne en vikar er ikke mulig. Vi har holdt på med prosjektet i 1.5år, har ca 3 uker igjen. Det vil ta en vikar mer enn 3 uker å få oversikt.... Alternativet er å dytte mer på de andre som alt jobber 10-12 timers dager:-(

Kan heldigvis jobbe hjemme (har sagt nei til alt reise). Og har gjennomført møter både på sofaen og på matte på gulvet.

Med dagens teknologi så kan du være med på nesten alt ned videomøter og lignende.
Ta vare på deg selv. Tenk på den lille som er helt avhengig av deg og din helse. Skjønner at det er sur å føle at du "svikter" jobben din. Men spør deg selv, hva ville dine kollegaer gjort hvis det var dem som var i dine sko?

Ja det forstår jeg er vanskelig... Kjenner selv på at jeg svikter på jobb. Ikke så bekymret for min arbeidsgiver jeg da... De kunne fint ha ordnet med vikar, men det er ikke gjort og dermed går det ut over de jeg jobber med som ikke får den hjelpa og oppfølginga de har krav på...

Men å tenke på seg selv og lille i magen... Ingen av dere har godt av at du sliter deg ut og går i konstant smerte fordi du ikke får slappet av...

Ordne en vikar er ikke mulig. Vi har holdt på med prosjektet i 1.5år, har ca 3 uker igjen. Det vil ta en vikar mer enn 3 uker å få oversikt.... Alternativet er å dytte mer på de andre som alt jobber 10-12 timers dager:-(

Kan heldigvis jobbe hjemme (har sagt nei til alt reise). Og har gjennomført møter både på sofaen og på matte på gulvet.
Så kjipt. Men håper du får slappe mer av når det er ferdig da :))

Det er litt som jordmor sa,presser du deg nå,blir mer sliten og bruker opp all energi hvordan skal du da klare å hente deg inn igjen etter fødsel. Det er ingen garanti for at du får en sove baby. .. og går det da i kolikk og du er sliten så er det også lettere for å havne i svangerskapsdeprisjon. Så du må tenke på deg selv og babyen og hvor mye du faktisk klarer å yte på jobb. Det er ikke som om jobben hjelper deg hjemme med babyen og tror ikke man får så mye takk heller.

Skjønner deg så godt! Fint at du kan jobbe litt fra sofaen - det har jeg gjort mye;)
Hør på kroppen, og pass på å ikke stress over det du ikke rekker, men gjør ditt beste! Det skjønner kollegaer!
Lykke til med innspurten av prosjektet!

Back
Topp