Vanskelig å sove... Noen tips?

Bunintheoven :)

Betatt av forumet
Hei dere

Da er mandag her og jeg burde være klar for fem lange dage på jobb, MEN har så vanskelig for å sove i det siste. Jeg er av den typen som sovner med en gang hode treffer putta, men den siste uka har søvn blitt veldig problematisk.

For det første synes jeg det er vanskelig å finne en god sovestillibg på siden, noen tips der? Sovner helst på ryggen, men innen morgenen har jeg da kamper i begge bena...

Lillemor er UTROLIG aktiv om kvelden etter jeg har lagt meg. Det er jo veldig koselig, men varer veldig lenge synes jeg... Hun er i gang igjen klokken fem om morgenen. En liten forsmak til det jeg har i vente?

Ellers våkner jeg av alle typer lyder/bevegelser sånn ellers...

Noe gode tips til å sove bedre? Har jo 6 uker igjen på jobb så kunne tenke meg å sove en stund til....

Huff... Høres ikke bra ut. Kjenner deg selv har kun to uker jobb igjen. Men må ta en dag av gangen.( "tvungen" ferie da Sfo har stengt) har dessverre ikke noen supre råd enn å bare godta at sånn er det så slipper du kanskje å bli frustrert :(

Har du prøvd å legge en pute mellom beina og en litt under magen for støtte, når du ligger på siden? Da stabiliseres du i hvert fall litt. Jeg har denne http://www.ellos.no/ng-babys-pute-for-gravide/343672

Jeg sliter med søvn selv jeg... Jeg får liksom ikke puste, føles ut som om alt blir presset oppover, akkurat som når man står på hodet. Det hjelper litt å halveis sitte oppreist i senga, men da får jeg så satans vondt i korsryggen. Bekkenet er helt forjævlig på kveldstid, så jeg klarer knapt å snu meg i senga. Så jeg våkner hver gang jeg skifter stilling i søvne. Og nå har jaggu leggkrampene kommet også. aaau!! Også er det jo toalettbesøkene i tillegg da...

Det er jo de som mener at svangerskapet skal forberede en på å ha baby og nattevåk og alt det der. Men det må da biologisk sett være lurere å la denna kroppen få hvile skikkelig ut før den tid? :p

Sliter med søvn her også. Mye det samme som deg. Har ingen gode tips dessverre. Hjelper litt med en vanlig pute/dyne mellom knærene. Ellers får du prøve å ligge deg ned etter jobb og se om du får noen timer da. El så får du snakke med legen din, kanskje det som hjelper deg nå er å få litt redusert arbeidstid slik at du klarer dagene frem til ferie :-)

Jeg bruker en dyne som jeg har sydd et laken rundt slik at den blir en pølse. Denne bruker jeg mellom ankler og knær, i tillegg til at jeg legger den under magen. Jeg synes det funker. Det er et h... hver gang man skal snu seg på natta (men det er det jo uansett). Dersom du ikke klarer noe annet enn ryggen, så kan det hjelpe å legge en dyne under den ene siden din på ryggen og hoften slik at du ligger skrå? Hvis du skjønte hva jeg mente...
Evt at man jobber noe mindre, så man får sove litt innimellom iløpet av dagen..

Jeg bruker også en liten pute under magen og mellom bena. Klare ikke å sove uten. Har ikke sjans til å ligge på ryggen - blir uvel og svimmel av det. Legger meg litt tidligere enn før for tiden. Leser litt før jeg sovner mens småttene turner mest :) . Passer på å ta meg en powernap på ettermiddagen de dagene jeg ikke får sove så godt, har en snill samboer som tar hensyn til det :)

Håper du får sove litt bedre i natt og fremover.

Hei. Når har du termin da?
Jeg har termin i august og har ca 7 u ker igjen. Sover ikke nore særlig godt om nettene selv om jeg er dautrøtt...Noen netter er bedre enn andre.
JEg har prøvd litt med varmeflaske..vertfall visst det er bekkenet som er vondt..det lindrer litt.
Ellers kan du bygge opp hodet med puter så du ligger høyt. Det fins også en type glatt laken som man kan bruke til å enklere bevege seg i senga og komme seg ut/inn av senga.
Men jeg sliter også med å finne stillingen og det er jammen ikke enkelt altså. Pute mellom knærene kan også hjelpe ja...
Lykke til ;)

Takk for alle tips! Den putta fra elles tror jeg at jeg skal invitistere i... Har ikke termin før 27. August så leeeenge igjen!

Tror kanskje jeg skal snakke med legen min også ang mulighet for redusert jobb... Er helt utslitt på slutten av dagen!! Prøver varmeflaske også... God natt!

Back
Topp