Vanskelig å slutte...

Tweak

Forumet er livet
Jeg går på crinone, som er progestronstøtte, og skal gå på det frem til uke 12. Den er et herk for den skal settes vaginalt og jeg blir så himla sår nedentil av den! Men den skal hjelpe på å holde på babyen, da jeg har mistet veldig mange ganger før.

Problemet er bare å slutte for nå har jeg passert 12 uker! Men så er det liksom tanken på om hva om noe skjer? Hva om jeg slutter og SÅ mister jeg? Jeg har nok til å holde på i 1.5 uke til, men jeg har ikke lyst til det heller. Sårheten hemmer, eh, intimiteten her i hus og jeg vil ut av tørka...

Jeg har 3 folattabletter igjen i glasset og tenkte at jeg kunne ta crinone så lenge jeg har folat, bare for å sette en stopper liksom. (skal kjøpe meg gravid-vitaminer så jeg slutter ikke med folat, bare ferdig med glasset.)

Hmmm... Må ikke bekymre deg så mye. Alt er nok i orden i magen din:) jeg kjenner ikke til produktet men det er sikkert en grunn til at du skal stoppe ved uke 12.

Tror intimitete og sårheten holder ut en uke til? Har aldri prøvd det selv, så klarer ikke å sette meg inn i det.
Hvis det ikke er noe skadelig eller farlig å gå lenger enn 12 uker, så hadde jeg nestsen gjort det. MEN!! Jeg er veldig panisk av meg, er veldig sånn at jeg MÅ vite at jeg har gjort alt jeg kunne om det skulle gått galt

Det er slik at når en har passert 12 uker så skal morkaken ha tatt over progestronprofuksjonen, men før det så er det  min kropp som står for det meste av produksjonen og for at det ikke skulle bli for lite så fikk jeg støtte. Så i teorien så skal jeg ikke trenge progestron nå men det skader ikke å ta det heller.

Tør liksom ikke ringe gyn og spørre om jeg skal gi meg når hun sa at jeg skulle ta de til jeg var 12 uker... Tror jeg kanskje bare tar ut uka jeg da.

Hmmm...ville nok forhørt meg om det var greit. Tenker at dersom man tilfører kroppen for mye "juks" i og med morkaka nå skal produsere selv, så kanskje du lurer kroppen til å produsere for lite på egenhånd? Kjenner ikke til preparatet...

Nå varierer det veldig hvor lenge en blir anbefalt å gå på progesteronstøtte, alt ifra 7-12 uker, men ved 12 uker SKAL kroppen ha fullstendig overtatt progesteronproduksjonen selv. Jeg slutta v 9 uker, og da sa gyn at jeg kunne trappe ned ved å gå over til annenhver dag en uke før jeg slutta helt.

bet_ skrev:
Nå varierer det veldig hvor lenge en blir anbefalt å gå på progesteronstøtte, alt ifra 7-12 uker, men ved 12 uker SKAL kroppen ha fullstendig overtatt progesteronproduksjonen selv. Jeg slutta v 9 uker, og da sa gyn at jeg kunne trappe ned ved å gå over til annenhver dag en uke før jeg slutta helt.

Lurt, da tror jeg at jeg tar annenhver dag fremover jeg også. Tenkte litt på det der med gradvis nedtrapping tidligere i dag.

Back
Topp