Vanskelig å slutte å gruble.... Trenger litt råd...

Sylvia80

Gift med forumet
...grubler på om alt er som det skal og om alt jeg kjenner og ikke kjenner er normalt... Og har vanskelig for å tro at det skulle gå så lett når det tok så lang tid sist, så nå er jeg liksom sikker på at da må jo noe gå galt?

Så har jeg bestilt tidlig UL til fredag nå. Da skal jeg etter menstermin være 6+5 på vei.. Men så tenker jeg da.. er jo selv sikker på at det er kortere, basert på når vi hadde sex, og lang syklus, pluss ble satt tilbake 11 dager med forrige mann. Men denne gangen tror jeg jeg er 5 dager kortere, altså mener jeg jeg bør være 6 uker på fredag og da vil se hjertet slå... Men så tenker jeg plutselig hva om og hvis att.. Jeg i aller ytterste fall tenker at spermen kan leve 6 dager og eggløsningen kan ha vært enda mer forsinket... Da kan jeg være så kort som 5+1 på fredag... (Men da fikk jeg positiv test på kveld på dag 3+5, og symptomer allerede på 2+4 og det skal vel ikke gå.. Eller testen går vel men symptomene) Da får vi kanskje ikke se et hjerte og jeg blir mer bekymret... Kanskje det hadde vært lurt å utsette til over helga, så er jeg helt sikker? Men så er jeg så bekymra nå, for i dag har jeg ikke vært like dårlig, stikking og strekking har ikke vært som siste dagene nede i magen.. Så vil liksom sjekke fort også.. Sukk.. Har jo ellers ikke grunn til å tro noe er galt, ingen blødning, eller smerter.. (utenom litt menssmerter sammen med strekkinga dagene som var men det er jo normalt..?) Hva ville dere gjort?
 
Skjønner godt du er bekymret, det er utrolig slitsomt. Siden du tror/vet du er litt kortere på vei ville jeg prøvd å vente en stund til så du er sikker på at du får se et hjerte som banker, hvis ikke hadde hvertfall jeg ønsket å reise tilbake når hjertet endelig skal slå for å roe nervene igjen...
Med forrige var jeg veldig engstelig i svangerskapet så vet hvor stor påkjenning det kan være. Gjør akkurat det du må gjøre for at du skal ha det bra!;)
 
Ja, tenker kanskje at om jeg tar den fredag vil de jo være forskjelll på str den skal måle uansett, så det vil jo gi meg en pekepinn om at jeg er kortere kanskje selv om ikke hjertet slår og da kan jeg tenke at da er det normalt, eller så blir jeg redd, og tenker det har sluttet å vokse.. så uansett vil jeg trenge bekreftelse på at det slår, så da må det nok bli ny UL.. Sukk.. Eller om jeg kan klare å drøye det til over helga... Vanskelig... Er bare at jeg har fått disse tankene i hodet og nå blir jeg ikke kvitt dem...
 
huff ikke lett å vite alstå.. forstår deg godt jeg, med en gang jeg er i god form en dag så er jeg sikker på at noe er galt.. å jeg og tenker at vi brukte jo tid på gutten vår mens denne satt i 2 pp... så man tenker jo alltid negativt..

tror jeg ville gått på UL på fredag å se hva de sier.. føler du deg fremdeles ikke trygg så gå en gang til om et par uker eller noe?

lykke til!
 
Jeg ville ventet. Har vært mange ganger på tidlig ul, er skikkelig kjipt å ikke få et klart svar. Uansett hvilken vei det går.. Jeg ville ventet litt lengre, også får du helt sikkert se et hjerte som dunker:))
 
Huff ja.. jeg vet jammen ikke... skulle ønske jeg kunne klare å vente til etter helga for da MÅ det jo vise i så fall.. Hvis alt er som det skal, skal hjertet banke da uansett om jeg er så kort som det kan være. Samtidig kan jeg kanskje få målt og se at lengden stemmer med så kort så kanskje jeg kan slappe av, selv om ikke det da er bankende hjerte. Eller kanskje dte banker så er jeg i hvert fall beroliget.. Huff.. og bør jo egentlig være kommet så langt at det banker.. Er jo godt gjort om vi i tillegg til å ha klart å ha sex den ene gangen, med sambos 25% sjanse og min reduserte sjanse, i tillegg har klart å overleve der inne i 6 dager liksom, og likevel lykkes.. Jaja.. Får bestemme meg i morgen og ringe og si fra på klinikken...
 
Skjønner at tankene flyr, det tror jeg de fleste merker, og spesielt de som har opplevd å miste. Men det beste du gjør for både deg selv og barnet, er å forsøke så godt du kan å tenke positivt. Prøv å nyte det faktum at du er gravid, og at mest sannsynlig vil alt gå sin gang og du vil ende opp med et nydelig nurk i armene dine en vakker dag i oktober <3
Jeg merker, som førstegangs gravid, at jeg stiller spørsmål med alt som skjer i kroppen min fordi jeg har aldri opplevd det før, og har derfor ingen ting å sammenligne med. Men jeg ser at det å lese på nett er bare dumt fordi man blir bare ennå mer urolig. Så jeg forsøker å stole på min egen kropp og tenke at det som skal skje skjer, og at alt er en naturlig prosess. Dette vil gå så bra :0)
Jeg var på ultralyd et sted rundt uke 5 (jeg trodde jeg var lenger på vei, men pga lang syklus ble det noen dager kortere). Hjertet slo ikke, og jeg så absolutt ingen ting. Gyn sa alt så normalt ut, men mitt hode begynte å spinne da jeg kom hjem. Jeg ødela hele dagen med min egen negative tankegang og søkte masse på nett om hva som var normalt.
Til sist måtte jeg si til meg selv at jeg måtte ta meg sammen. Dette er normalt, og alt er i orden. Men hvis du er nervøs i utgangspunktet og du er i grenseland for om hjertet slår, ville jeg ventet litt. Fordi du kommer til å bli skuffet og bekymret hvis det ikke gjør det - SELV om alt er normalt ;0)
Jeg skal på UL i morgen (er nå mellom 7 og 8 uker), og da håper jeg å få se et sterkt hjerte banke <3

Babyen din har det helt sikkert fint inni deg emoticon
Forsøk å gjøre noe du har glede av, som får deg til å smile og kose deg :0) Klem
 
ikke for å skremme deg, men hos meg så ikke legen hjerte banke før jeg var 8 uker på vei!
Og det rare var at jeg ble sjekket med ultralyd mandagskveld og da så ikke legen noe hjerte som banket. Og jeg var sikker på at jeg hadde mistet. Men neste morgen ble jeg igjen sjekket og da banket hjertet! :)
 


MissAske skrev:
ikke for å skremme deg, men hos meg så ikke legen hjerte banke før jeg var 8 uker på vei!
Og det rare var at jeg ble sjekket med ultralyd mandagskveld og da så ikke legen noe hjerte som banket. Og jeg var sikker på at jeg hadde mistet. Men neste morgen ble jeg igjen sjekket og da banket hjertet! :)


Kanskje den gikk litt i dvale.. har hørt at det kan skje..? Ja, huff... Men stemte det med UL-termin eller var det utifra menstermin da.. Det kan jo ha litt å si hvis det er stor forskjell på de to.. Ja, jeg vil helst drøye lengst mulig så jeg er så sikker som jeg kan bli på å se noe, men vet ikke om jeg klarer det... :P
 
Det er ikke umulig å teste positivt 3+5, jeg fikk første positive test 3+2, og har hørt om de som tester positivt allerede 3+0. Så dersom du er så usikker, så ville jeg nok drøyet UL en uke, for å være på den sikre siden. Så slipper du unødige bekymringer dersom du kommer på UL og det lille hjertet ikke har begynt å slå ennå..
 
Back
Topp