Vanskelig å se på tidlig ul når overvektig?

Lisianthus

Første møte med forumet
Hei. Kan det være vanskelig å se om hjertet slår på tidlig ultralyd (7+0) dersom man er ganske overvektig? Jeg har BMI 40. innvendig ultralyd selvfølgelig.

Det skal ikke ha noe å si. :)

Tror det er verre jo lenger du kommer i graviditeten og ultralydene gjøres utenpå magen. Men spørs jo hvor du har mest fett også, noen er mer pæreformet og da har det virkelig ingenting å si. :)

Det skal ikke ha noe å si. :)

Tror det er verre jo lenger du kommer i graviditeten og ultralydene gjøres utenpå magen. Men spørs jo hvor du har mest fett også, noen er mer pæreformet og da har det virkelig ingenting å si. :)
Jeg har fettet på magen, ikke hoftene, men da håper jeg det går greit :hilarious:

Er tidlig ordinær ultralyd innvendig ? Trodde det var utvendig ? Eller er det forskjell fra sted til sted ?

Ts spør om tidlig ultralyd (så tidlig som uke 7) da tar man den innvendig, men ordinær ultralyd som du spør om er ikke før uke 18-20.
Mener tidlig ultralyd uke 11-13 offentlig ! (som er skrevet ) , ikke den i uke 18 så klart ! Da tar man jo så klart utvendig , .ja hun spør om.det, men diverse ymse kommentarer, så spurte derfor spesifikt om noen visste hva som er standard OM de tatt TOUL , altså den man får over 35 år

Mener tidlig ultralyd uke 11-13 offentlig ! (som er skrevet ) , ikke den i uke 18 så klart ! Da tar man jo så klart utvendig , .ja hun spør om.det, men diverse ymse kommentarer, så spurte derfor spesifikt om noen visste hva som er standard OM de tatt TOUL , altså den man får over 35 år
Nå er det standard at alle får tilbud om TOUL, jeg fikk ikke med meg at du skrev tidlig, så beklager at jeg leste feil.

Den TOUL kommer det an på hvor mye flesk man har på magen, blir bildene for dårlig så bytter de til innvendig.
Jeg skal på TOUL på torsdag, og jeg har bra med flesk på magen, så jeg er forberedt på at de egentlig vil ta den innvendig for å få gode nok bilder. For ei som er slank er det ingen problem å se det utenpå magen i uke 11-13.

Så for å svare mer konkret så er det vel i utgangspunktet standard at de tar ultralyd utenpå magen, og ved noen tilfeller innvendig, men da etter å først prøvd utenpå vil jeg tro.

Back
Topp