Vanskelig å fortelle til de nærmeste?

Vinterspire14

Andre møte med forumet
Ble uplanlagt gravid, og når sjokket hadde lagt seg, begynte jeg selv å glede meg Men syns det er vanskelig å fortelle til foreldre og søsken? Andre i samme båt? Hvordan fortalte dere?

Sent from my iPhone using BV Forum

Sist syntes vi det var vanskelig å fortelle. Barnet var ønsket fra vår side, men vi hadde ikke vært kjærester så lenge så vi gruet oss til å fortelle...

Det var velkomment for noen, mens andre trengte litt mer tid på å venne seg til tanken.

Vi ringte de som bor langt unna og besøkte og fortalte de som bor nærme. Det var ikke alle steder det var like hyggelig å fortelle, men var godt å få det overstått :)

27.12.14
02.06.10

Vanskelig å fortelle her og selv om vi vet alle vile bli glad. Bare vanskelig å plumpe ut med det i en settning, de fleste blir glade når "sjokke" har sunke :)

Med førstemann var det bare moro, men nå gruer jeg meg litt.. Ble to tettere enn planlagt, og Det har vært litt mye i det siste.. Men tipper nok det blir veldig godt mottatt :) Håper jeg..

Er vel bare å hoppe i det! Ingen grunn for at noen skal reagere negativt, men... Første barnebarn på begge sider, så likevel litt skummelt! :-)

Vi bare hoppet i det, det e delte meninger siden d blir to så tette.. :P men de e jo glade og på våres vegne :)

babyjente 27 Juli ♡

Jeg grudde meg og til å fortelle foreldrene mine til tross for at jeg er 33 år og godt gift. Haha.
Men det gikk over all forventning til tross for at det for oss ikke er et gunstig tidspunkt :)

For meg var det vanskelig å fortelle mamma, da jeg er nettopp ferdig som student i år, men likevell ikke har gått noe lærling og ikke har tenkt til det med det første heller. Og har bare en liten jobb ved siden av skolen. Blir 21 til sommeren. Samboer blir 22. Og han er ferdig som lærling i juli :-) Vi har vært sammen i snart 6 år. Og den lille i magen er planlagt.
Så mamma ble bekymret da ho var redd for økonomi, men jeg sa at vi ville klare det, at jeg skulle søke etter heltidsjobb nå og han tjener jo fullt når sommeren kommer. Så jeg vet vi vil klare oss. Er mange andre som har vært i være situasjoner som har klart seg.

Men er veldig skuffa da mamma ikke har tatt NOE kontakt med meg etter jeg fortalte det for 3 uker siden. :/ Og vi bor bare 15min fra hverandre. Kan være ho er litt sjokka, og trenger tid til å la det synke.
Svigermor ble så glad når jeg fortalte det at tårene trilla, hos henne var det svært ønsket :-) Og ho visste at vi prøvde, det visste ikke mamma,og kommer nok ikke til å fortelle henne det med det samme.

Jeg har bare fortalt til ei nær venninne og søstra mi, er fremdeles veldig tidlig så vil drøye det iallfall ut måneden. Gruer mest for å fortelle det til pappa.

Godt det ikke bare er meg som har litt blandede følelser rundt dette. Takker for svar :-) I hvilken uke valgte dere å fortelle?

Jeg ble også gravid helt uplanlagt. Nå skal det sies at jeg er godt gift. Vi grublet en stund på hva vi skulle gjøre, og så ringte jeg en kveld til moren min for å diskutere litt med henne. Blir aldri for gammel til å diskutere med mor ;) Hun ble overrasket, og skjønte straks at dette var uplanlagt. Deretter fikk jeg øse av meg noen av mine tanker. Vet hun er ei fornuftig dame som skjønner meg og mine tanker. Foreldrene mine støtter oss uansett, og de har hjulpet oss masse med jentene våre.

Godt det ikke bare er meg som har litt blandede følelser rundt dette. Takker for svar :-) I hvilken uke valgte dere å fortelle?

Forrige gang sa vi det ikke før vi hadde vært på oul i uke 19, var vanskelig i begynnelsen men så gikk tiden så fort.... Ville ha det "svart på hvitt" først.
Denne gangen vet jeg ikke hva vi gjør...

Back
Topp