Vanskelig å forklare!

Qualitas

Forumet er livet
VIP
I de siste ukene har jeg sånne stikkinger i magen som er normalt, men noen ganger sprer det seg innover på en måte ned mot rompa. Og jeg får litt problemer med å sitte og gå for det stikker så fælt.

Tenkte først det kunne være pga forstoppelse da det startet nesten samtidig som jeg gikk mer og mer sjeldent på do[8|] men i det siste har det blitt mye bedre, men ikke disse smertene..

Vanskelig å forklare hvor de sitter.. men stråler liksom helt ned i enden av rompa på en måte.. [&:]

Noen som har noe lignende??

Første graviditeten min hadde jeg noen ekstremt vonde stikninger i nedre del av magen. Jeg husker at jeg flere ganger knakk sammen av smertene, og jeg endte til slutt opp på legevakta. Kan ha vært 10-12 uker på vei. Der møtte jeg en ignorant og brysk drittkjerring som informerte meg om at jeg helt sikkert kom til å spontanabortere og det var ingenting de hadde tenkt å gjøre med det, for det var rett og slett ingenting å gjøre.

Tror den nedlatende behandlingen skyldtes mye at jeg var 19 år og så ut som en metalrocker [8D]
Det gikk iallfall kjempebra med ungen, som er 7 år i dag, og jeg fikk i ettertid høre betryggende ord fra en dyktig jordmor om at dette var helt normalt. Men husker ikke om jeg noensinne fikk svar på hva det var.

Jeg mener jeg har hatt noe lignende, ikke så veldig lenge siden..
sprer seg ned mot rompe/lår ja.. har ikke hatt så vondt at jeg ikke klarer å sitte men det høres ut som det samme..
har ikke spurt noen om hva det kan være for det har bare vært nå og da liksom...hmm...
kanskje du kan høre med jordmor?? det er jo så mye som skjer der nå.. jeg har ofte stikninger og faktisk av og til mensen smerter.. går over etter ett par minutter da :)

Håper du finner utav det, ikke godt når du ikke kan sitte for det er så vondt [&o]

Det høres ut som bekkenløsning.. det varierer jo hvordan man har de men siden det stikker ned mot rompe og lår så høres det absolutt sånn ut!
Sjekk med lege og få henvisning til fysioterapeut/manuell terapeut for smertene kan lindres godt med behandling og enda bedre om man ikke venter alt for lenge..

Jeg er ikke sikker da.. men har gått til fysio pga prolaps og nerverotsbetennelse i ryggen..
siden jeg ikke hadde vondt mot rompa og nedover sa de at da var det IKKE bekkenløsning med det andre..

GOD BEDRING, og håper det slipper taket!!!
Unner ingen av oss å gå rundt med bekkenløsning og andre rygg/bekkenplager... *AUUU*

tenkte det jeg å, men er ikke vondt i lårene. Kunn magen og ut mot rompa. Helt i enden av rompa liksom.

Det er ikke innvendige hemoroider da? De gir stikkesmerter som gjerne kommer og går og det er vanlig for gravide å få i forbindelse med treg mage. Slikt er jo utrolig kjedelig å få, men hva må man ikke gjennom for å bringe et flott lite barn inn i denne verden?

Dersom det fortsetter bør du jo nevne det for legen. Det er heldigvis ikke så vanskelig å bli kvitt, tror jeg.

smertene komme samtidig som det starter i magen.. så er nok ikke hemrorider tror jeg. gjør heller ikke noe mer vondt å gå på do

Back
Topp