Vanskelig å finne el???

Cmilla

Gift med forumet
Er det noen som plages med å finne el? Jeg har problemer med det. Jeg har så få dager med tr, så vet liksom ikke når jeg skal begynne å teste med el tester. Noen flere som har plagdes med dette, som kan gi noen tips?

hvor lange sykluser har du vanligvis da?

Hvor lang TR er har egentlig ikke så mye å si, man skal jo gå ut i fra den første dagen av TR, ikke den siste.

Hvis du har 30 dagers syklus skal du etter boken begynne å teste på dag 14 men jeg ville kanskje begynt på dag12 eller 13 og heller sørga for at jeg har nok tester. Test samme tid på dagen, helst mellom 16-18 der du har drukket minimalt et par timer før. Jeg bruker å ta bilde av testene fra dag til dag for lettere å se når det forandrer seg (husk å ta bilde innenfor tiden sånn at testene er korrekte.)

Det er ganske store variasjoner på når i syklusen folk har eggløsning, det eneste som holder seg sånn nogenlunde fast er lutealfasen (dvs fra EL til menstruasjon) Jeg, for eksempel, har hatt litt ustabile sykluser etter fødselen men selv om jeg har hatt syklus på både 30 og 36 dager så har dagene fra EL til TR ligget på 12 dager hver gang.

Takk for svaret. Jeg ble litt klokere nå [;)] Men har fått beskjed om og det står på testinformasjon at EL testen skal taes helst på morgen. Så er det jeg har gjordt da. Men skal prøve i juni måned å ta den i 16-18 tiden.

ORIGINAL: Cmilla

Takk for svaret. Jeg ble litt klokere nå [;)] Men har fått beskjed om og det står på testinformasjon at EL testen skal taes helst på morgen. Så er det jeg har gjordt da. Men skal prøve i juni måned å ta den i 16-18 tiden.

Har du sånn monitor da? For de har ofte behov for infoen på morgenen for å kunne gi dagens prognose.

Jeg har ihvertfall lest meg fram til at hormonøkningen ved en evt eggløsning begynner å stige tidlig på morgenen og vil kanskje ikke gi et like nøyaktig svar kontra å teste på ettermiddagen pga at de fleste eggløsningene skjer på ettermiddag/kveld. Da skal det være bedre å måle nærmere mot hormontoppen, hvis du skjønner...

Jeg bruker slike clearblue digital eggløsningstester.
Jepp jeg skjønner det[:D] Skal prøve på det da i neste måned.

Har prøvd denne mnd også med CB digital Eltest... Men fikk ingen smileys men hadde symptomer på EL som vonde pupper, smerter/ubehag i korsryggen og neders i magen og kvalme en dag... men hvilken av dagene som EL faktisk var på vet jeg ikke...
El testen slo ikke ut så vet ikke hva som er galt. Tenker å prøve billigstrimler neste mnd for det blir billigere og jeg kan bruke flere.

Jeg har også hatt disse symptomene på at jeg har hatt EL. Men jeg har heller ikke fått noen smileys. Så tror jeg skal prøve å kjøpe inn den dyre clearblue, husker ikke hva den heter. 

har begynt å tempe jeg da, har brukt de billig strimel el testene, men blir dyrt i lengden det å.
så får se hvordan det går med tempingen.
uansett lykke til, håper du finner en måte å finne el på som funker for deg![:)]

Jeg bruker billigstrimler, har bilder i dagboka mi her inne: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=19657347

Funker veldig bra for meg =)

Er så kjedelig når et blir sånn:( Har problemet selv,men jeg tester mellom 15 & 18 da:)
Nå har jeg testet i 7 dager fra dag 10.. Å fortsatt ikke positiv el..ser ut som el er fraværende hos meg egentlig[&:]

Masse lykke til da :D Håper ting ordner seg[:D]

Får håpe det ordnder seg for oss alle. Er så kjedelig å teste dag etter dag uten noe resultat.

Noen som vet om hvor på nettet de har billige EL tester? Har sjekket apoteket, men synes de er ganske dyre.

www.billige-tester.no

Kjøper de strimmeltestene, de stavene er egentlig bare strimler med plast rundt og det tar de seg godt betalt for :) Kjøper heller engangskopper og bruker, mye enklere enn å skulle treffe en stav i så og så mange sekunder :D

www.billige-tester.no

Ddet var skikkelig billig der da. Har bestilt med nye EL tester allerede.

Back
Topp