Vanskelig å bli kjennt med folk?

mammatildennis2014

Betatt av forumet
Jeg flyttet fra en liten plass i Oppland og til Sandefjord for to år siden. Jeg må ærlig si jeg omtrent ikke kjenner noen hær og synes derfor det er sykt vanskelig og spesielt nå som jeg er gravid! Hær er Google min beste venn som svarer meg på spm. angående helsetjenester å sånn. Er det noen som har noen råd til meg siden jeg føler meg litt lost..? Evt vært i samme situasjon og har råd for hvordan man skal bli litt kjent med folk på den nye plassen? Samboeren min har så klart sine venner, men de er jo ikke verken i min situasjon eller på min alder. Jeg er normalt veldig utadvendt og føler jeg har lett for å bli kjent med folk, men det er vanskelig når man er helt ny på en plass! :-)

Hvertfall når babyen blir født er det mange arenaer for å treffe andre i samme situasjon, diverse opplegg gjennom helsestasjon, barselgrupper, sang, gåturer osv :-)

Er selv tilflytter, og kjenner ikke så alt for mange her selv om jeg har bodd her noen år nå.
Kjenner en del menn, men er få damer jeg kjenner.
Ble kjent med noen på babysvømming, åpen barnehage og nå noen av de andre foreldrene i barnehagen.
Barselgruppa jeg kom i var misslykket. Vi var på et treff utenom det på helsestasjonen. Ingen andre som ville eller kunne. Kjipt da jeg hadde gledet meg lenge til barselgruppe som jeg hadde hørt masse bra om.
Jeg er i utgangspunktet utadvendt.
Men etter mange år med mobbing. Både av barn og voksne. Er jeg blitt veldig sjenert og stille.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det er ikke veldig lett å bli kjent med folk her i Sandefjord, man må liksom
kjenne noen som kjenner noen eller ha noen interesser som gjør at man møter folk.
Ikke har jeg funnet så veldig mange arenaer her for å bli kjent med folk heller!

Kom i en type barselgruppe med storebror, men det var ikke en veldig positiv greie,
så jeg valgte å ikke bli med på den mer enn en gang. Var en liten gjeng fra Tønsberg/Sandefjord
og omegn her på BV som møttes en del, det var mye mer hyggelig faktisk :)

Jeg har liksom adoptert noen av min manns venner, og så har jeg blitt kjent med
noen her og noen der. Er man litt sær er det faktisk lettere å bli kjent med andre sære folk ;)

Velkommen til byen forresten, selv om du har bodd her et par år :)

Det er ikke veldig lett å bli kjent med folk her i Sandefjord, man må liksom
kjenne noen som kjenner noen eller ha noen interesser som gjør at man møter folk.
Ikke har jeg funnet så veldig mange arenaer her for å bli kjent med folk heller!

Kom i en type barselgruppe med storebror, men det var ikke en veldig positiv greie,
så jeg valgte å ikke bli med på den mer enn en gang. Var en liten gjeng fra Tønsberg/Sandefjord
og omegn her på BV som møttes en del, det var mye mer hyggelig faktisk :)

Jeg har liksom adoptert noen av min manns venner, og så har jeg blitt kjent med
noen her og noen der. Er man litt sær er det faktisk lettere å bli kjent med andre sære folk ;)

Velkommen til byen forresten, selv om du har bodd her et par år :)
Takk takk :D Ja, de som jeg omgås til vanlig er for det meste samboerens venner. Har ei god veninne som også flyttet hit for to år siden, men er litt redd for siden verken jeg eller henne har noen andre at vi er så mye sammen at vi noen gang kommer til å gå lei av hverandre eller gå hverandre på nærvene ;)
Jordmora mi maser på at jeg må være med på slike barselgrupper, men har vært borti lignende før og føler det bare blir kleint. Er nok enklere viss man møter folk som man finner hær og sånn. :) Jeg og samboeren min møttes på håndball cup som dommere for 4 år siden og har vært sammen siden den gang. Man må vel være litt sær for å være håndballdommer, og sikkert derfor jeg har blitt til den jeg er i dag også. Er vant med mye reising og forholde meg til nye personer hele tiden og har egentlig litt for å komme i kontakt med folk slik :) Men ikke så mange håndballdommere som får barn på likt ;) haha

Back
Topp