Vanskelig å bli gravid etter keisersnitt

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Har siden mai 2018 prøvd å bli gravid, har hatt to kjemiske og en MA som ble oppdaget i uke 8 (stoppet utvikling i uke 5) - det virker ikke som at jeg har noen problemer med å bli gravid men heller det å forbli det. Jeg har to keisersnitt, på nr 2 og nr 4 (3 år siden sist), kan det ha noe å si for å fullføre et nytt sv.skap og hva kan jeg gjøre for å optimalisere forholdene i livmoren?

Mvh bondemamma85
 
Har siden mai 2018 prøvd å bli gravid, har hatt to kjemiske og en MA som ble oppdaget i uke 8 (stoppet utvikling i uke 5) - det virker ikke som at jeg har noen problemer med å bli gravid men heller det å forbli det. Jeg har to keisersnitt, på nr 2 og nr 4 (3 år siden sist), kan det ha noe å si for å fullføre et nytt sv.skap og hva kan jeg gjøre for å optimalisere forholdene i livmoren?

Mvh bondemamma85
 
Når man ønskjer seg et barn til føles det naturligvis alltid leit når det går galt. For det første må man vite at det er vanlig med tidlige spontanaborter og MA. Vanligvis greier man ikke å påvise noen grunn til at det skjer. Vi tenker gjerne at det er naturens måte å «ordne opp i» noe som ikke er normalt. Du skriver ikke hvor gammel du er; aborter skjer oftere jo eldre du er.
Det er vanskelig å tenke seg at tidligere keisersnitt skal bety noe i negativ retning. For å være trygg på at livmoren ser normal ut etter keisersnittene kan du jo få utført en ultarlydundersøkelse hos gynekolog.
Forøvrig er det vanlig å gjøre en utredning hvis en kvinne opplever 3 eller flere aborter etter hverandre. Jeg vil ikke telle med med de «kjemiske» = tidlig postiv gravitest. Dessverre er det sjelden at en slik utredning gir så mye nyttig informasjon. Og jeg ville ikke tenke på det for din del ennå. Det er liten grunn til å tro at man vil finne noe galt; du sier jo at du har fått 4 barn!
 
Back
Topp