Vanskelig å amme

Linni18

Blir kjent med forumet
Gutten min på 4,5 mnd har begynt å vri seg unna puppen når jeg ammer. Han har så veldig lyst på men når han får puppen i munn så trekker han hode vekk. Det skjer ikke hver gang, men spesielt på morningene. Han legger på seg bra, men det er så frustrerende. Å amme sittende har jeg nesten gitt opp, vi må ligge.

Hva kan jeg gjøre?

Jeg opplevde det samme på den tiden. Alt annet ble mer interessant. Måtte rett og slett gå opp i senga for å amme, med døra og gardiner igjen. ;)

Jeg ammet ikke på den tiden, men som razika sier, "alt annet" var mye mer interessant enn mat i alle fall. Skulle se på alt som bevegde seg osv.

Vi tok også en del av måltidene på soverommet. Begynte også med noe fast føde på den tiden og det var nesten enklere å gi mat på skje enn flaske i en periode.

Jeg måtte stå og bysse yngste mens jeg ammet stort sett fra 2 mnd til 8 mnd :o hun tok spenntak med både armer og ben i brystet mitt og dro hodet bakover og slapp ofte taket eller ville ikke ta tak. Eldste hadde en periode han ikke hadde ro i rompa. Løsningen var at de måtte være ordentlig sultne og at de gjerne var litt søvnige og på et rolig sted uten distraksjoner. Det hjalp å synge for begge.

Det er veldig vanlig mellom 4 og 8 mnd at de ikke har ro til å die. De er enten for nyskjerrig på omverdenen eller så er det mindre melk i denne perioden (av ulike grunner).

Gutten min på 4,5 mnd har begynt å vri seg unna puppen når jeg ammer. Han har så veldig lyst på men når han får puppen i munn så trekker han hode vekk. Det skjer ikke hver gang, men spesielt på morningene. Han legger på seg bra, men det er så frustrerende. Å amme sittende har jeg nesten gitt opp, vi må ligge.

Hva kan jeg gjøre?
Kan det være at det er for mye melk i puppen iom det er mest på mårran? Om han ikke bare er nysjerrig da :)

Gutten min var og er til tider slik nå også. Altfor nyskjerrig på det som skjer rundt han. Hjelper om jeg setter meg på ett annet rom uten forstyrrelser hvis det skjer mye i stuen hvor jeg ellers pleier å amme

Flytta denne til vårt underforum for Amming og Ernæring :-)

Back
Topp