Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Noen som har noe å anbefale? Trenger meg nye og de må være gode å gå i, ha godt grep på både snø og is i tillegg til å være vanntette. Det blir nok mye trilling i vinter og jeg orker ikke å bli vår og kald på beina![]()
Takker for tips! De skal absolutt sjekkes utKjøp deg Goretex fra ECCO. Så blir du garantert fornøyd. Gode sko med lang levetid, har hatt mine i 6 år nå, brukt de hver vinter og de er ikke det spor slitte. Mine er i skinn, og goretex, med gode robuste yttersåler. Tørker bare av søle og skitt om det kommer på, og tar en ny runde med skinnbehandling og impregnering før bruk hvert år. Kjøpte mine et nummer større enn jeg trengte, for å ha plass til en tykk sokk i. Det fungerer ypperlig på kalde dager. Uansett vil jeg anbefale at du kjøper en romslig sko hvor tåtuppen ikke rekker helt frem i skoen. Dette fordi trange sko på vinteren vil gjøre at du fryser på beina. Du må ha litt plass til luft nedi der. Ta med ullsokker til skobutikken og prøv deg frem. God plass i skoen er også greit om du ikke vil bruke ekstra ullsokk, men f.eks. legge inn en god ullsåle.
Kjøp for all del ikke sko med tynn skosåle. På vinterføre må du komme deg litt opp fra bakken, ellers går all kulda rett til foten og du blir å fryse igjen. Samme hvor god foring der er i skoen, er yttersålen tynn, så blir du å fryse.
Fant denne som jeg tror du garantert ville holdt deg tørr og varm i, i tillegg synes jeg den er pen å se på (fikk lyst til å kjøpe selv nå...):
https://no.ecco.com/nb-NO/Dame/Sko/Gore--Tex®/product/5642747816/ECCO-UKIUK-2-0
Ja jeg har den lave modellen men de er fullstendig utslitteIlse Jacobsen støvler er foret inni. Fine i slaps, men ikke som vintersko da.
Jeg har et par Salomon-sko, men synes de var så stive og glatte i sålen? Jeg opplever ihvertfall at jeg ikke får godt grep med de, men fort sklir på underlaget. Det er mer høstsko/tursko de jeg har. Så skulle tro de var beregnet for glatte underlag i regnvær/gå på tørre steiner. Men de sklir...Jeg er veldig fornøyd med høye Salomon sko i vinterfinnmark. Det er hverdagsskoene.
Selvfølgelig; jeg har kraftige scooterstøvler til den verste kuldetiden og når det er fare for stillesittibg ute.
Mine er ikke sånn, merkelig.Jeg har et par Salomon-sko, men synes de var så stive og glatte i sålen? Jeg opplever ihvertfall at jeg ikke får godt grep med de, men fort sklir på underlaget. Det er mer høstsko/tursko de jeg har. Så skulle tro de var beregnet for glatte underlag i regnvær/gå på tørre steiner. Men de sklir...
Har ecco egen butikk eller er skoene i andre skobutikker ?Jeg kjøpte meg disse sist vinter for nettopp samme formål https://no.ecco.com/nb-NO/Dame/Sko/Gore--Tex®/product/5642761965/ECCO-SOFT-7-TRED-W
De veier nesten ingenting, er veldig gode og varme og man kan snøre de så de sitter godt på foten.
Både og.Har ecco egen butikk eller er skoene i andre skobutikker ?
Jeg kjøpte de på Eurosko/Nye sko på Sandvika Storsenter. Vet Eurosko fører Ecco, og så har de egne butikker.Har ecco egen butikk eller er skoene i andre skobutikker ?
Både og.
Takk for info!Jeg kjøpte de på Eurosko/Nye sko på Sandvika Storsenter. Vet Eurosko fører Ecco, og så har de egne butikker.