Vanntette sokker

Tonelill

Glad i forumet
Ja da,nå er jeg i gang med å få kjøpt inn klær og utstyr til tulla begynner i bhg om 14 dager [:-]. Meeeeeen,for ett dilemma!!!! Aner ikke hva jeg skal velge,for det er jo ett flust å velge mellom. Det største problemet mitt nå er egentlig å finne noe å ha på beina hennes. Hun har jo ikke engang begynt å åle seg fremmover,så sko/støvler hadde jeg tenkt å vente med ennå. Har vært på de fleste butikker i nærheten her og forhørt med om noen har vanntette sokker til babyer,men ingen har!!!!!! Hvor kan jeg få tak i det?????? Ett sted fikk jeg beskjed om at det kom kanskje inn nå til høsten,men hadde vært greit å få tak i noe ganske snart. Prøvd å finne på nettet også,men ikke funnet noe som ligner engang. Så jeg sier bare : HJELP!!!!!!!!

Stonz da? De er jo vanntette (til en viss grad iallefall): http://www.stonz.no/?menu_id=11&node_id=11

Ellers så har Reflex en type "støvel" til de minste der du har selve foten som vanlig støvel, men skaftet er mer sånn type regntøy med borrelås.

Utover høsten og vinteren vil jeg tro det er best med vanntette sko eller stonz. De holder iallefall på varmen [;)]

ORIGINAL: *trinemor*

Stonz tenkte jeg på også [:D] vi fikk våre i posten idag:

hvilken størrelse bestilte du?

Har stonz som jeg tenkte og bruke på dager da det ikke er så veldig vått. Tror bla. slinsie har testet de i vann,og de var vel ikke så veldig tette [:D] Får bare forsette og lete. Det kommer vel kanskje noe når det blir mere høst [8D]

Jeg har vel de minste stonzene(eller hva slinsie?[:D])men frøkna mi har ganske småe bein. Skulle kanskje hatt ett hakk større til høsten(skal du selge dine slinsie?[:D]) Tror hun har skostr 20 nå.......

Jeg skal gå til innkjøp av disse

http://www.kidsfashion.no/kf/produkter/baby/jakker_yttert_y/b4008_troll_lobber

og disse

http://www.reima.fi/no/kolleksjon/vitis/

Også har jeg lyst på Stonz, men det er bare pga utseendet på dem [8D]

ORIGINAL: lillerose81

ORIGINAL: *trinemor*

Stonz tenkte jeg på også [:D] vi fikk våre i posten idag:

hvilken størrelse bestilte du?

Vi bestilte L vi da [:D] fikk tips av en venninne om det, for de kan være fine å ha på utsiden av andre støvler når de blir større. Og jeg synes de er litt dyre til bare å kunne brukes denne høsten... De er ikke så forferdelig store egentlig [:)]

Bare til opplysning - stonzene holder sikkert greit til lett duskregn/lett skiftende vær, og når de krabber rundt på grus.

Jeg satte jenta mi i en RENNENDE sølepytt når det regnet elefanter.. jeg hadde tenkt å teste de på nytt når hun IKKE sitter i rennende sølepytt, og når det regner normalt.. men nå regner det elefanter, så må vente litt til ;)

tonelill: hehe, nei hu har ikke vokst ut av medium enda dessverre ;)

ORIGINAL: slinsie
Jeg satte jenta mi i en RENNENDE sølepytt når det regnet elefanter.. jeg hadde tenkt å teste de på nytt når hun IKKE sitter i rennende sølepytt, og når det regner normalt.. men nå regner det elefanter, så må vente litt til ;)

- Men det er jo gjerne rennende sølepytter o.l. småunger tiltrekkes av og, da, så det var jo smart å teste dem der [:)]
Utrolig hvordan unger klarer å bli våte når de voksne ikke ser annet enn tørt gress, faktisk *ler*

Det kan for meg høres ut som enten Slinsie har fått noen dårlige, eller jeg noen ekstra gode....

Storesøster brukte sine stonz masse... Hunn satt med dem dyppet i sølepyttene til alle tider. Da hun begynnte å gå, tredde jeg dem utpå skoa, for hun klarte ikke gå med støvler. Alltid tørr på føttene her, uansett vær iallefall...

Så lillsøster får Stonz til å ha i barnehagen til hun begynner å vise interresse for å gå!

Vi har fått låne noen fra reflex, som heioghopp nevnte. De er mykere enn støvel på foten også.

Testet de i dag i lett regn og vått gress [:)]

Dere som har kjøpt stonz,har dere også kjøpt varmeinnlegga?
Eller er de varme nok i seg seg selv?tenker utover vinteren?
Trenger jeg evt andre støveletter/sko.utenom gummistøvler?

ORIGINAL: hm78

Dere som har kjøpt stonz,har dere også kjøpt varmeinnlegga?
Eller er de varme nok i seg seg selv?tenker utover vinteren?
Trenger jeg evt andre støveletter/sko.utenom gummistøvler?

Vi har ikke kjøpt varmeinnlegga. De er foret med fleece, varme nok til høst, og når det blir kaldere gjør en god ullsokk samme nytten tror jeg. De koster jo litt da [;)]

Skal kjøpe andre gore tex støvler utover vinteren. Det er mye stødigere enn gummistøvler for de små og ustøe [:D]

tror jeg kjøper de varmeinnlegga jeg[;)]
hørtes lurt ut med gore tex støvler[:)]
takk for hjelpen!

ikke kjøper de mente jeg[:)]surrer så.
På tide med litt søvn tror jeg.

Back
Topp