Vanntemperatur tilbredning av mme

Svaberg

Første møte med forumet
Blir ikke helt klok på dette med vanntemp ifht tilbredning av mme. 40 grader slik det står på nan-pakkene eller over 70 grader slik who anbefaler ifht denne bakterien som kan finnes i pulveret. Finner ulik info ulike steder synes jeg, blir ikke klokere av å lesei boken om flaskemating av margrethe vik heller... Er det fare for at næringsinnholdet tapes når man bruker vann på 70 grader/kokende vann? Bruker foreløpig ferdigblandet nan til vår lille på 2,5 uke, men tenker å gå over til pulver snart.

Mener jeg varma det opp til 70 grader, men husker ikke helt for er en stund siden junior fikk mme ;)

Jeg varmer vann på vannkokeren og kjøler det ned til ca temp. Fikk vite det med 70 grader ei stund etter at vi begynte med det. Men hu har ikke vært dårlig i magen eller noe.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis det må være 70 grader når man blander i pulveret tar det jo en evighet før det blir 37 grader og spiselig? Jeg koker vannet, heller det i riktig mengde på steriliserte tåteflasker og lar de stå på benken i romtemperatur. Når de skal brukes varmer jeg dem i mikroen i ca 10 sekunder til de er kroppstemperert og blander i pulver. Alt er jo rent og sterilisert så da burde det jo ikke gjøre noe...

Lulilu

Back
Topp