Vannskadet telefon, som ikke har vært i nærheten av vann! Suuur!!!!!

• Trådstarter Trådstarter EmmaN
  • Opprettet Opprettet
E

EmmaN

Guest
min helt nye HTC har i dag fått diagnosen VANNSKADET!!! Uten å ha vært i nærheten av vann eller fukt. Han jeg klaget til på Telekiosken sa at han ikke kunne gjøre noe, men skulle snakke med sjefen sin....... GAAH!!!

Sendte denne mailen til HTC jeg..

Hei
Jeg har en HTC Incredible S som jeg kjøpte for en uke siden. For 2 dager siden begynte mobilen å "fuske". Under samtaler hører jeg motparten, men dem hører ikke meg.
Jeg tok med telefonen dit jeg kjøpte den, og de sier den er vannskadet fordi det er tre merker inni telefonen som er røde og ergo indikerer vannskade,.
Men hvordan kan en mobil som ikke har vært i nærheten av vann eller fukt bli vannskadet?? Jeg har ikke hatt den på badet når jeg har dusjet, ikke mistet den i do, ikke tatt på den med våte hender, ikke ligget ute i regnet eller noe. Har heller ikke hatt den i lomma, men i veska, fordi jeg har hørt at musikkspillere og mbiler kan bli fuktskadet hvis de er i en lomme nær kroppen.
Etter jeg klarte å knuse min forrige HTC mobil, har jeg vært ekstremt forsiktig med denne. 
De på butikken sa at det kunne være fordi jeg har pratet i mobilen utendørs i kaldt vær... Men jeg trodde da en mobil skulle tåle såppas??

Kan dere være behjelpelige med hva jeg skal gjøre nå?

Mvh

Hva tror dere?? Har jeg noen sjans her??

Tror nok du må være mer formell enn som så.. jeg ville krevd reklamasjon! Og er de ikke enig så ville jeg nevnt forbrukerrådet for de. Du får nok ny telefon skal du se, men du må bare trykke på de rette knappene for å få det...

Om den bare er en uke gammel ja... Jeg ville snakket med Forbrukerrådet.

tror desverre sjansen kan være liten. sjansen er vel at du får valget om at de hiver den gratis eller at du må betale xxx for å få den igjen ufikset eller enda mer for at de skal prøve å fikse den.

hadde selv problem med at telenor fastslo en væskeskade på mobilen min da de ikke fikk låst opp bindingen til den, men ettersom jeg fikk butikken jeg hadde kjøpt den fra til å også kontakte dem så fikk jeg den til slutt tilbake uten å måtte betale noe for den.

Har den vært utsatt for temperaturforandringer da?
Fra kaldt til varmt eller omvendt?
Det skjedde med min telefon.

Min ble visst vannskadet fordi jeg hadde snakket i telefonen med vått hår. Skal man ikke kunne snakke i telefonen dersom man kommer utenfra og det har regnet da f.eks

Grusomt irriterende! Skjedde det samme med en venninne av meg. Hadde en ukes gammel Samsung galaxy, toppmodellen. Den sluttet plutselig å virke, og da hun leverte den inn sa de det var en vannskade der man stikker inn laderen. Og det kunne ikke fikses. Hun fikk ikke ny tlf. Og hun var HELT sikker på at den aldri hadde vært i nærheten av vann.. Hva har man å stille opp med liksom.. Men håper det ordner seg for deg da!

Ingen småbarn som har sutta på tlf heller? D?t gjorde sønn min når han var 3, ble dyrt for meg for den forrige gikk i vaskemaskinen noen mnd før...

Kristin72 skrev:
Ingen småbarn som har sutta på tlf heller? D?t gjorde sønn min når han var 3, ble dyrt for meg for den forrige gikk i vaskemaskinen noen mnd før...

Nope.. Ungene har ikke vært hjemme siden jeg kjøpte mobilen..

Tempraturforandring? ja, har jo hatt den inne, ca 21 grader inne, og lagt den i veska, for så å gå ut av døra lissom, ca 0 grader ute den ene morgenen... Må da tåle det?

kom på noe! Jeg fikk dem jo til å sette på sånn beskyttelsesfilm på skjermen.. Og da tok han å sprayet noe på skjermen først... så la han på filmen, og deretter tørket av.. kan det ha gjordt utslaget?? mobilen har jo fungert de første dagene, for så at det nå er dårlig lyd når jeg prater i den...

Og det er det meste mobilen har vært borti noe som er fuktig, for å si det sånn..

Og fant denne!! :D http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Vant-frem-i-strid-om-fuktskade-2570698.html

Jeg kjenner flere som har hatt samme problem, sender inn telefonen til rep etter kort tid og får beskjed om at telefonen er vannskadet. Og hun ene hadde en telefon som funket som den skulle, bare at av og påknappen hadde løsnet.  
Selv har jeg fått beskjed om at jeg har vært inne i telefonen å byttet ut noen deler - på en telefon som er umulig å åpne. Men de tilfellene jeg kjenner til har det vært snakk om Netcoms nettbutikk Moobi da. 

Send en mail til HTC først, om ikke det hjelper eller butikken kan hjelpe deg, så kontakter du forbrukerrådet. 

Tanntrollet09 skrev:
Jeg kjenner flere som har hatt samme problem, sender inn telefonen til rep etter kort tid og får beskjed om at telefonen er vannskadet. Og hun ene hadde en telefon som funket som den skulle, bare at av og påknappen hadde løsnet.  
Selv har jeg fått beskjed om at jeg har vært inne i telefonen å byttet ut noen deler - på en telefon som er umulig å åpne. Men de tilfellene jeg kjenner til har det vært snakk om Netcoms nettbutikk Moobi da. 

Send en mail til HTC først, om ikke det hjelper eller butikken kan hjelpe deg, så kontakter du forbrukerrådet. 

Will sooooo do!!!! Telefonen er 8 dager gammel lissom!

Back
Topp