Vannsøyle

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Min datters regntøy har det blitt hull i ( ett sett av to). Har ei jakke med vannsøyle på 3000. Hu er sjeldent våt på overkroppen og er mest buksa som får det. Men problemet er bhg nekter å bruke denne jakka. Jeg krangler med nav og har kun råd til en ny bukse siden denne jakken med vannsøyle på 3000 ble kjøpt for en uke siden. Krangler med nav som betaler for mye som i grunn er det samme som å ikke betale noe siden jeg ikke kan bruke pengene før de sender regning på det som er for mye. Men problemet er atbjg nekter å bruke denne jakken. Jeg da ifra at den kunne brukes men de nektet min datter det i går. Den jakken tåler vann og er vannavstøtende. Er jo beina de blir våte på når de sitter og hopper i vanndammer. Veit det er mange her som jobber i bhg som kan svare på hvorfor de ikke vil bruke sånne jakker som ikke er som vanlig regntøy. Jobber selv i bhg men for kort til å ha noen mening om dette. Jeg mener vel at alt er bedre en vintertøy akkurat nå.

Har de gitt noen begrunnelse for dette? Syns det høres veldig rart ut.

Ja at det ikke var noen regnjakke. Men sa ifra når jeg leverte i stad at den jakken skal brukes ute fordi det er hull i en jakke.

Vannsøyle 3000 er jo ganske lavt. Kan du finne noe pent brukt på Finn? Eller finne noe på HM/Cubus/Lindex?

Ja at det ikke var noen regnjakke. Men sa ifra når jeg leverte i stad at den jakken skal brukes ute fordi det er hull i en jakke.

Så da går ungen uten da eller? Kan ikke se at barnehagen kam ha noen logisk grunn for å ikke kle på et barn det foreldrene har med til barnet, særlig ikke om du har forklart at dette er en midlertidig løsning. Hvor gammel er barnet?

Er det stort hull i regnjakken? Vi har lappet lillegutt sin regnbukse med en gaffateip stripe på utsiden, og en på innsiden av området meg hull i. Foreløpig holder det tett.

Legg ut annonse på Finn hvor du spør om noen har regntøy i passe str til overs, som du kan få. Sikker på det ligger mange fullt brukbare regntøy og støver ned et sted [emoji1303]

3000 er ikke så mye på vannsøyle, men dersom det er den jakken dere har så må de bruke den. Høres veldig spesielt ut at de nekter. Hva gjør de i stedet da? Lar henne være ute uten noe?

3000 er lavt, men er det den jakken hun har må hun jo bare bruke den. Men om hun har to sett så kan hun vel bruke det andre? Har de lånetøy hun får bruke istedenfor da eller? For da må hun jo bare låne frem til du får tak i. Sjekk Finn.no eller kjøp/salg grupper. Kanskje noen har å arve bort? Jeg har gitt bort mange sett med regntøy, sikkert flere som gjør det.

Min datters regntøy har det blitt hull i ( ett sett av to). Har ei jakke med vannsøyle på 3000. Hu er sjeldent våt på overkroppen og er mest buksa som får det. Men problemet er bhg nekter å bruke denne jakka. Jeg krangler med nav og har kun råd til en ny bukse siden denne jakken med vannsøyle på 3000 ble kjøpt for en uke siden. Krangler med nav som betaler for mye som i grunn er det samme som å ikke betale noe siden jeg ikke kan bruke pengene før de sender regning på det som er for mye. Men problemet er atbjg nekter å bruke denne jakken. Jeg da ifra at den kunne brukes men de nektet min datter det i går. Den jakken tåler vann og er vannavstøtende. Er jo beina de blir våte på når de sitter og hopper i vanndammer. Veit det er mange her som jobber i bhg som kan svare på hvorfor de ikke vil bruke sånne jakker som ikke er som vanlig regntøy. Jobber selv i bhg men for kort til å ha noen mening om dette. Jeg mener vel at alt er bedre en vintertøy akkurat nå.
Hvilken str bruker hun?

Jeg har noen jakker liggende. Sikkert bukser som hører til også, men da må jeg lete litt.

Er det en vindjakke? synes det er rart de nekter hvis de aldri har opplevd at hun blir våt på overkroppen.

Hu fikk bruke den i dag. Var 10 varmegrader og sol her i dag. Hu ble våt gjennom regnbuksa men ikke den jakka. Jakka var våt utvendig men ikke på innsiden. Så den holdt for å si det sånn. Er fortsatt igjen en god del snø her så er ganske vått ute. Alle barn må ha regntøy, støvler av noe slag og regnvotter. Men jakkene blir sjeldent våte på store barn med mindre de bader ( noe de er strenge på i mine barna bhg om at er fyfy). Jobber jo selv i bhg nå og ser en del ting så følte ikke at fen hakka var så fæl k forhold til mye annet som blir sendt med/ ikke sendt med. Fikk kjøpt bukse i dag. Fikk heldigvis en tlf fra saksbehandler i nav i dag hvor jeg fikk ca beløp som jeg skulle ha og jeg trakk av litt så jeg er sikker. Håper de er raske så jeg slipper å leke sparebank for nav igjen. Til fe som spør om hva vi hadde på seg så har hu to sett i bhg+parkdress. De som røyk gidder jeg ikke å lappe siden lappene blir fort dyre i forhold til prisen på regntøyet. Det er ikke akkurat ett dyrt sett og ikke så godt heller. Er ikke helt enig i de vannsøylene akkurat nå når hu var tørrere med den jakke enn regnjakka og samme vær både i dag og i går.

Hvilken str bruker hun?

Jeg har noen jakker liggende. Sikkert bukser som hører til også, men da må jeg lete litt.
122. Hu bruker 110-116 men det begynner å passe veldig akkurat. Som også er en annen grunn til at jeg ikke gidder å lappe den buksa og jakke som det er hull i. Men takker ja til alt som kan brukes. Elsker brukt klær. Men utrolig vanskelig å få tak i innimellom.

122. Hu bruker 110-116 men det begynner å passe veldig akkurat. Som også er en annen grunn til at jeg ikke gidder å lappe den buksa og jakke som det er hull i. Men takker ja til alt som kan brukes. Elsker brukt klær. Men utrolig vanskelig å få tak i innimellom.
Ok..da har jeg dessverre ikke noe siden frøkna her bruker den str selv [emoji20]

Ok..da har jeg dessverre ikke noe siden frøkna her bruker den str selv [emoji20]
Ok. Fikk heldigvis kjøpt på stormberg. Glad det er nærheten her. Var visst 2 års garanti på den buksa derfra så den holder nok en stund. Får nok kjøpe litt mer når jeg finner ut dette med nav. Blir gal av dem. Ikke rart de har så mange saker hvor folk får for mye. Sikkert ikke så mange som sier ifra. Og enda merkeligere når en jeg kjenner får for lite. Merkelige greier det der.

Ok. Fikk heldigvis kjøpt på stormberg. Glad det er nærheten her. Var visst 2 års garanti på den buksa derfra så den holder nok en stund. Får nok kjøpe litt mer når jeg finner ut dette med nav. Blir gal av dem. Ikke rart de har så mange saker hvor folk får for mye. Sikkert ikke så mange som sier ifra. Og enda merkeligere når en jeg kjenner får for lite. Merkelige greier det der.
Bra du fikk ordna.

Ja merkelig det der med nav, man må virkelig ha kompetanse til å følge med selv..

Bra du fikk ordna.

Ja merkelig det der med nav, man må virkelig ha kompetanse til å følge med selv..
Ja man må det. Jeg er glad det ikke er første gangen. Men skal få brev i posten hvor de har fritatt meg fra trygdesvindel. For meg var i grunn det en selvfølge siden de betalte meg mer enn jeg skulle ha og jeg hadde fylt inn meldekort riktig. Men de måtte tydeligvis bruke ressurser og flere timer på det. Ikke rart det går tregt i nav da.

Veldig spesielt.
Ja, vannsøyle på 3000 er lavt i regnvær, i fint vær og snøsmelting på barn i den alderen holder det helt fint. Noe som er din erfaring også.
Vi har ikke gummitøy vi, kun skalltøy, men med 10 og 15 000 i vannsøyle. Dette brukes i regnvær også.
Det er dere som foreldre som bestemmer hva barnet bruker. Er det sånn at det ikke fungerer, så regner jeg med bhg gir beskjed om det.
Og er ikke ungen våt, nei da funker det.

Merkelig av barnehagen å nekte å bruke en jakke. De må jo ta det barnet har. Men uansett, vet at penger er penger, men kjøpte nytt regntøy til snuppa her igår på Kappahl, som også er kommet best ut i test og jeg betalte 128 kr per del, for yttertøy er på 25% :)

Back
Topp