På søndag, satt vi alle i stuen og koste oss med farsdagskake.
Plutselig hørte vi et "pppsssssshhhhh..." fra kjøkkenet.. løp ut og så at vannet FOSSET ut under vasken.. Løp som en gal ned for å skru av vannet..
Tenkte jaja, vi får tørke opp og ringe rørlegger imorgen.
Plutselig hørte jeg lyder fra badet (som ligger rett under kjøkkenet)..
Går inn og ser at det REGNER ned fra taket.. helsikken, det har gått gjennom..
Ringte rørleggervakten, de kom innen 1 time.. fant fort ut hva som var feil..
Vi har et kjøleskap med isbitmaskin. Dvs at det får vann fra et rør.. Dette røret har da de forrige eierene ikke montert skikkelig, for det manglet en stoppventil på røret.. Det betyr at det har dryppet litt og litt siden 2007!! når kjøkkenet ble bygd. Helsikkens folk!!!
Vi fikk snakket raskt med forsikringsselskapet vårt, og bekreftet at alt var under kontroll der heldigvis.
Men fy fader.. nå venter vi på en takst- og fuktmann som skal komme å sjekke tilstanden..
Det var ikke dette vi trengte rett før jul..
Og vi skal ha hele familien her til jul, vi får se hvordan det går..
Bare litt sutring fra meg..
Plutselig hørte vi et "pppsssssshhhhh..." fra kjøkkenet.. løp ut og så at vannet FOSSET ut under vasken.. Løp som en gal ned for å skru av vannet..
Tenkte jaja, vi får tørke opp og ringe rørlegger imorgen.
Plutselig hørte jeg lyder fra badet (som ligger rett under kjøkkenet)..
Går inn og ser at det REGNER ned fra taket.. helsikken, det har gått gjennom..
Ringte rørleggervakten, de kom innen 1 time.. fant fort ut hva som var feil..
Vi har et kjøleskap med isbitmaskin. Dvs at det får vann fra et rør.. Dette røret har da de forrige eierene ikke montert skikkelig, for det manglet en stoppventil på røret.. Det betyr at det har dryppet litt og litt siden 2007!! når kjøkkenet ble bygd. Helsikkens folk!!!
Vi fikk snakket raskt med forsikringsselskapet vårt, og bekreftet at alt var under kontroll der heldigvis.
Men fy fader.. nå venter vi på en takst- og fuktmann som skal komme å sjekke tilstanden..
Det var ikke dette vi trengte rett før jul..
Og vi skal ha hele familien her til jul, vi får se hvordan det går..
Bare litt sutring fra meg..