Vannlating etter fødsel

BimJan17

Flørter med forumet
Jeg fødte for 2 dager siden. Styrtfødsel med 3 pyntesting. Nå er det slik at når jeg skal på toaletter starter urinen å renne med en gang jeg tar ned trusen og binder. Noen som har erfaring med dette? Er det vanlig at det tar litt tud før man får kontroll der nede? [emoji85]

Vet ikke om hvor vanlig det er, men var slik for meg også noen dager etter fødselen. Hadde en normalt lang fødsel og ble sydd med en del pyntesting. Er nå nesten 3 uker siden og det har gitt seg. Vær flink å gjør knipeøvelser :)

Det er helt vanlig. Knip så mye du orker, og prøv å stresse ned. Det kan ta en god stund før det normaliserer seg. :)

Samme her. Gikk derfor på do etter klokka (hver 2-3 time) istedefor å vente på at jeg kjente jeg måtte på do [emoji14]

Huff, ja jeg kjenner meg igjen. Etter at jeg fødte følte jeg ikke at jeg hadde kontroll på noen ting. Det kom urin, blod og alt annet som skal ut, i tide og utide. Men jeg begynte å gå på do for å tisse hver 2. time på dagen, for da kom det bare litt og litt og jeg slapp å få det i trusa. Men, det går heldigvis over ganske fort. Nå er det 10 dager siden fødsel, og jeg føler meg slik jeg var før fødsel, med unntak av noen sting som er litt ømme innimellom.

Var sånn her og. Bare å være skikkelig rask på å sette seg ned [emoji23][emoji23]

Jeg har helt motsatt problem. Får ikke tømt blæra. Det er visstnok en vanlig bivirkning av epidural, men ikke noe moro for det! Håper det gir seg snart. Gjør det liksom ikke lettere at det er så sårt der nede heller [emoji23]

Jeg har også helt motsatt problem. Fødte i går, og har ikke hatt sjans til å få tisse enda så tissatrengt jeg har vært. Endt opp med "permanent" kateter som skal sitte i litt over ett døgn for avlaste blæra. Fikk også vite at dette var en normal konsekvens av epidural.

Jeg hadde også kateter etter fødsel. Ingen som minte meg på det de siste timene + epidural, så de tømte den og da var det sykt mye. Etter det har jeg gått på do hver gang jeg ammer. Først igår (dag 7) kjente jeg tissetrang

Opplevde det samme, føltes som om jeg hadde null kontroll over urin. Det gikk seg til, jeg husker dessverre ikke hvor lang tid det tok.
Men: i akutte tilfeller (veldig tissetrengt) kunne det skje i ganske mange måneder. Så tiss etter klokka er mitt råd også.

Back
Topp