Vannkopper

x1xAnnie71

Andre møte med forumet
Hei! Er det noen som har kjennskap til om vannkopper er skadelig/farlig å få under svangerskapet?

Vet ikke helt om det er farlig, men hadde sjekket det ut. Vet at det er visse barnesykdommer som er farlige. Tror røde hunder er en av dem.
Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg mere.
Klem

Takker for svar. [:)]Har hørt om rødehunder og noen av de andre b.sykdommene, men er veldig usikker på vannkopper. Ringer jordmor i morgen så jeg er sikker. Er jo inkubasjonstid på dette på rundt to uker, og da er man jo ikke smittsom...

Det er nok best og høre ja. Kan hende det er mange andre her som lurer også. Hehe... Jeg hadde aldri tenkt over det før helsesøster sa noe om det til mamma.

Fikk veldig tidlig med meg at rødehunder er veldig farlig å få. Hører jeg det minste ord om det så holder jeg meg langt unna... [:)] Tror ikke jeg har har hatt det før heller...

Vannkopper skal ikke være skadelig... Men en selv blir jo rimelig bra utslått av det!
Barna her hadde vannkopper rett før vår lille spire satt,og riktig som du sier at inkubasjonstiden er ca 2 uker.Så da testen her ble positiv gikk jeg egentlig bare å venta på at vannkoppene skulle komme- men de kom aldri![;)]
Aldri hatt vannkopper selv,men tydligvis var immunforsvaret sterkt nok til å la meg stå over.
Ellers ang vannkopper så er det smittsomt allerede 2-3 dager før de bryter ut,kan være kjekt å vite...

Back
Topp