Vannkopper

Isis

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Hvor lang tid tar det fra røde prikker til «koppene»? Det går vannkopper i barnehagen og så ble storebror syk med feber. Men plutselig ble han dekt av mange røde prikker i går. Vannkopper? Aner ikke.

jeg er uansett for sent ute med å få vannkoppvaksinen og planen er å sette første dose i dag.
 
Høyst trolig vannkopper.

De fyller seg vel med vann sånn relativt fort egenelig, hvordan ser han ut i dag?
 
Hvor lang tid tar det fra røde prikker til «koppene»? Det går vannkopper i barnehagen og så ble storebror syk med feber. Men plutselig ble han dekt av mange røde prikker i går. Vannkopper? Aner ikke.

jeg er uansett for sent ute med å få vannkoppvaksinen og planen er å sette første dose i dag.
Har ikke hatt det i hus selv nå, men har forstått at koppene fylles veldig fort, vi snakker om tiner fra første røde prikk.
 
Hvor lang tid tar det fra røde prikker til «koppene»? Det går vannkopper i barnehagen og så ble storebror syk med feber. Men plutselig ble han dekt av mange røde prikker i går. Vannkopper? Aner ikke.

jeg er uansett for sent ute med å få vannkoppvaksinen og planen er å sette første dose i dag.
Da jeg fikk vannkopper hadde jeg prikker ene dagen for så masse kopper den neste så det gikk over natten husker jeg:) varte vel en uke om jeg ikke husker feil, var 6 år.
 
Har ikke hatt det i hus selv nå, men har forstått at koppene fylles veldig fort, vi snakker om tiner fra første røde prikk.
Da jeg fikk vannkopper hadde jeg prikker ene dagen for så masse kopper den neste så det gikk over natten husker jeg:) varte vel en uke om jeg ikke husker feil, var 6 år.
Takk for svar! Da er det sikkert ikke vannkopper for det ble prikker i går på dagen og de er ikke veskefylte ennå. Første vaksine er tatt og siste om en mnd. Det er håp i henge snøre!

men kidsa må gjerne få det men far er hjemme i permisjon. Er jo veldig mange sykt barn dager som går unna.
 
Koppene kom ikke så fort på mitt barn (som nettopp hadde det) og det var heller ikke alle prikkene som fylte seg med vann. Vi var litt usikker de første dagene med prikker, men så ble det ganske tydelig at det var vannkopper når noen få av de fylte seg etter 1,5-2dager. Tror det er veldig forskjellig fra barn til barn hvor mange prikker de får, så kanskje det er det samme med hvor alvorlige prikkene er.
 
Da våre fikk prikk/prikker var det prikk en kveld. Flere prikker neste dag. Og dagen deretter ingen tvil
 
Vi hadde for et par uker siden. På mandag hadde han et par prikker, noen flere på tirsdag og enda noen flere på onsdag. Først utover onsdag de ble væskefylte, og da også bare en håndfull. Hadde kanskje 20 prikker til samme , men 5/6 som ble væskefylte.
 
Vi hadde for et par uker siden. På mandag hadde han et par prikker, noen flere på tirsdag og enda noen flere på onsdag. Først utover onsdag de ble væskefylte, og da også bare en håndfull. Hadde kanskje 20 prikker til samme , men 5/6 som ble væskefylte.
Kan jeg spørre hvor lenge det sto på, hvor lenge var blemmene væskefylte
 
Min hadde 2 blemmer når han våknet på torsdag, det eksploderte utover dagen over hele kroppen. Værst på lørdag. Tirsdag morgen hadde han hun en igjen som det gikk hull på ila dagen. I barnehagen igjen på onsdag. Synes det gikk greit jeg. Godt å være ferdig med det.
 
Min minste hadde vannkopper forrige uke.
Starta på søndagskveld med 7-8 prikker, mandag morgen kunne jeg telle minst 150. 10-12 av dem hadde fått væske i seg da.
Mandagskveld var antallet oppe i minst 300 prikker (gadd ikke telle igjen etter han passerte 150 :hilarious:) og godt over halvparten var væskefylte.
Han var hjemme fra bhg hele forrige uke, først på lørdag var det ingen væskefylte igjen :)
Tirsdag/onsdag den uken var han litt varm og sløv, ellers i ok allmenntilstand.
 
Back
Topp