Vannkopper?

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Februarhjertene 2025
153B1F94-CFA9-4B7F-83A5-C9E0A992F4D9.jpeg Kan dette være vannkopper?
Eller noe annet?

3-åring.

Kan være starten på vannkopper ja, slik så det ut hos nevøen min første dagen og feberen kom ikke før dag 2-3.

Har 38 i temp..

Har 38 i temp..

Da får du bare følge med om det kommer flere, de utvikler seg ofte mer etterhvert så det ikke er tvil hva det er.

Om det er vannkopper er det greit å ha aloe vera salve (virker kjølende og lindrer kløe) og en god sårsalve feks brulidin til å smøre på koppene, de funker mye bedre enn hvitvasken er erfaringen blandt vår familie og venner:-)

Det kan det godt være. Lurer dag en, vet dag 2, absolutt null tvil dag 3..

Hvitvask var ikke noe for mine unger. Men vi brukte et skum fra apoteket, poxclin som fungerte bra.

(antihistaminer tar kløen enda beder da. Å ha unger med allergi er sånnsett ikke bare dumt i den settingen)

Da får du bare følge med om det kommer flere, de utvikler seg ofte mer etterhvert så det ikke er tvil hva det er.

Om det er vannkopper er det greit å ha aloe vera salve (virker kjølende og lindrer kløe) og en god sårsalve feks brulidin til å smøre på koppene, de funker mye bedre enn hvitvasken er erfaringen blandt vår familie og venner:)

Takk for tips!

Men det MÅ vel ikke komme flere? Eller?

Tja altså. Jeg hadde 13 vannkopper totalt. Det er unormalt lite.

Det vanlige er at det kommer nye i mange dager og antallet var "langt mer enn vi klarer holde styr på å telle" på våre unger.

Ryggen til eldste når det pågikk som verst Screenshot_20190529_125942_com.google.android.apps.photos.jpg

Det ser ut som begynnende vannkopper :) Begge mine hadde det i høst og det så slik ut. Bruk hvit vask, så tørker det fort ut og han/hun slipper å klø så mye :)

Hvis det ikke er vannkopper, hva kan det isåfall være?

Ser ut som vannkopper, jeg hadde dette selv i november etter guttungen fikk og jeg oppdaget det bare ved tre prikker på armen. Så dagen etterpå hadde jeg på magen også. Ingen av oss fikk feber.
Aner ikke hva det kan være ellers, veldig vanskelig å si:)

Google sier man ikke skal gå til legen med det, så får bare tro det er det da? :p

Det er som sagt lettere å se enten i morgen eller fredag. De blir som regel væskefylte, og da er du ikke i tvil.

Du spør om det kan være noe annet, og da er munn-fot og håndsykdom. Det kan være litt likt, men da er som regel samlingen av væskefylte blemmer konsentrert til hender, føtter og munn

Vannkopper er ingen grunn til å gå til legen, smittsomt som det er og ikke noe å gjøre fra eller til. Lindre plagene og unngå for all del ibux.

Det være sagt har jeg sittet på legevakta sitt venterom i 4 timer med en unge med vannkopper. De visste hun hadde vannkopper. Infiserte vannkopper, dårlig form, mindre våte bleier og 15 dager gammel eller noe sånn.

Det er som sagt lettere å se enten i morgen eller fredag. De blir som regel væskefylte, og da er du ikke i tvil.

Du spør om det kan være noe annet, og da er munn-fot og håndsykdom. Det kan være litt likt, men da er som regel samlingen av væskefylte blemmer konsentrert til hender, føtter og munn

Kan man få munn-fot flere ganger? For det har han hatt tidligere.

Vannkopper er ingen grunn til å gå til legen, smittsomt som det er og ikke noe å gjøre fra eller til. Lindre plagene og unngå for all del ibux.

Det være sagt har jeg sittet på legevakta sitt venterom i 4 timer med en unge med vannkopper. De visste hun hadde vannkopper. Infiserte vannkopper, dårlig form, mindre våte bleier og 15 dager gammel eller noe sånn.

Godt poeng med Ibux, holder oss unna!

Back
Topp