Vannkopper!

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
Jah. I kveld oppdaget vi massevis av vannkopper på eldstemann. Perfekt:(
Det går fint med ham altså, men jeg bør kanskje komme meg til fastlegen og sjekke om jeg har hatt det. Har bestilt time for første kontroll om halvannen uke (da er jeg ca 7,5 uke på vei), men burde jeg booke om eller tror dere det holder det å vente til da?
 
Jah. I kveld oppdaget vi massevis av vannkopper på eldstemann. Perfekt:(
Det går fint med ham altså, men jeg bør kanskje komme meg til fastlegen og sjekke om jeg har hatt det. Har bestilt time for første kontroll om halvannen uke (da er jeg ca 7,5 uke på vei), men burde jeg booke om eller tror dere det holder det å vente til da?
Tror jeg ville ringt på mandag og høre hva legekontoret sier, så du får sjekket det ut og mer ro i kroppen :happy:
 
Ring legekontoret og få sjekket. Samboeren min har vaksinert seg mot vannkopper. Det han måtte gjennom var først en blodprøve for å se om han hadde hatt det. Og så måtte han ta to sprøyter som du får på resept men di setter den på legekontoret med en ukes mellomrom(tror jeg det var) de koster 1000kr.
 
Ring legekontoret og få sjekket. Samboeren min har vaksinert seg mot vannkopper. Det han måtte gjennom var først en blodprøve for å se om han hadde hatt det. Og så måtte han ta to sprøyter som du får på resept men di setter den på legekontoret med en ukes mellomrom(tror jeg det var) de koster 1000kr.
Ok, takk. Tipper det blir noe tilsvarende men jeg lurte på om det i så fall er noe som haster eller om jeg kan gjøre det når jeg likevel skal dit om litt over en uke. Ringer dem på mandag:)
 
Ok, takk. Tipper det blir noe tilsvarende men jeg lurte på om det i så fall er noe som haster eller om jeg kan gjøre det når jeg likevel skal dit om litt over en uke. Ringer dem på mandag:)
Du burde nok helst ha ringt dit igår. Vannkopper er veldig smittsomt vist man ikke har hatt det. Har du ikke foreldre å spørre da? De veit jo gjerne sånt.
 
Du burde nok helst ha ringt dit igår. Vannkopper er veldig smittsomt vist man ikke har hatt det. Har du ikke foreldre å spørre da? De veit jo gjerne sånt.
Snakket med mamma i dag, og hun var ganske sikker på at jeg hadde vannkopper + kusma rett etterpå, men så lenge jeg ikke får et svar med to streker under (og uten to sekunders nøling), så tenker jeg at jeg ringer legen uansett:)
 
Om du ikke er immun så er du nok isåfall allerede smittet. Men lurt å kontakte lege med tanke på å ha opprettet en kontakt om det skulle vise seg at du er smittet, for da må du ha medisiner osv.

Det er egentlig lurt for alle som ikke vet om de er immune å sjekke seg før de blir gravide, og eventuelt ta vaksinen først. Synd ikke det blir mer informert om, er sykt kjipt og skummelt å få vannkopper i svangerskapet :/
 
Man kan få vannkopper flere ganger også, i likhet med kyssesyken... Så skjønner godt at du vil ha et svar med to streker under :happy:
 
Back
Topp