Vannkopper

Bolle3

Flørter med forumet
Når en har hatt vannkopper så er ikke dette farlig å få som gravid? Eg har hatt det, og fått det igjen som voksen i form av helvetes ild. Grunnen til at eg spør er at en jente i klassen til min datter har fått vannkopper. Datteren min skal feire bursdagen sin på lørdag og alle jentene i klassen + parallell klassen kommer. Noen av de har vært i kontakt med den som har vannkopper... Moren sa at hun var helt sikker på at det var vannkopper og ikke røde hunder...

Datteren hadde vannkopper for for ca tre uker siden, jeg har hatt det når jeg var lita og fikk det ikke. Har kun hatt det en gang..

Jeg jobber med små barn, der et av barna nå har vannkopper. Inkubasjonstid er 14 dager før utbrudd sies det. Hatt det en gang som liten, ikke fått det igjen. Hvor alvorlig er det å få det som gravid?

Jeg jobber med små barn, der et av barna nå har vannkopper. Inkubasjonstid er 14 dager før utbrudd sies det. Hatt det en gang som liten, ikke fått det igjen. Hvor alvorlig er det å få det som gravid?

Det er vel sjeldent man får det igjen?

Uff,håper du slipper unna. Her er det vannkopper i bhg.. Siden jeg er hjemme så har ho tatt ferie tidligere... Håper vi ikke ser noe prikker .,

Ei jeg vet om som fikk det under svangerskap, ble innlagt på sykehus frem til etter fødsel. Det er visst ikke særlig bra å få det mens man går gravid.
Når man har hatt det skal man være ganske trygg da, med tanke på å få det igjen.

Jordmor sa forrige gang at det er værre å få det med nyfødt baby. Jeg jobber på barneskole og har fått påfyll av blant annet mmr-vaksinen da jeg ikke hadde nok antistoffer under forrige svangerskap mot rubella. Men på skolen hos oss var det skikkelig utbrudd av vannkopper, og flere av barna fikk da vannkopper som runde nr 2. Men som voksen så kan man få vaksine hvis man ikke har hatt det.

Her hadde ungene til en venninne vannkopper mens hun var gravid. Gikk helt fint[emoji4]

Back
Topp