Vannkopper!

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Sitter på et bittelite senter nå og kommer i snakk med en bestemor som er på tur med barnebarnet sitt. Idet mitt barn er på vei bort til de smeller det fra hu at ungen har vannkopper! Det har IKKE vi hatt og har ikke noe behov for å få det heller akkurat nå med en liten baby i hus! De måtte visst ut fordi det tas bilder til boligannonse hjemme, men jeg kjenner jeg blir rimelig forbanna!

Jeg som overreagerer eller burde de holdt seg hjemme?

De burde holde seg hjemme. Evnt burde de kjøre seg en tur imens da, eller en avsides lekeplass hvor ingen er nå da.

Ååh.. fy f.. erre mulig, det er så utrolig unødvendig! Enig med spyro, kjøre seg en tur, dra tiø en ensom lekeplass,trille tur, besøke noen som allerede har hatt dem.. besteforeldre fks (fleste av dem har hatt). Så utroooolig unødvendig å smitte andre (med vilje)

Jeg hadde nok ikke brydd meg. Men jeg begynner å bli redd for eldste. Hu er snart 4 år og enda ikke hatt det. Jeg vil egentlig at de skulle fått det når de var minst mulig som meg og mine søsken. Vi fikk så vidt noen prikker og gikk over utrolig fort

Hadde blitt ganske forbanna. Har ikke hatt vannkopper selv, får jeg de nå når eg er gravid er det krise! Skal så klart vaksinere meg før neste svangerskap, men viste ikke om muligheten før etter jeg ble gravid. Er kjempenervøs for smitte...

Da hadde jeg sagt tydelig ifra.. Man kan ikke vite hvem man setter i fare eller ikke.
Er vi syke holder vi oss hjemme uansett hva det gjelder, så langt det lar seg gjøre, og syke barn har vi aldri hatt behov for å ta med ut av huset.

Jeg hadde reagert. Ikke bare for min egen del, men på et senter kan det være mennesker med dårlig immunforsvar etc, som man ikke vet om. Folk som blir alvorlig syke av vannkopper. Og generelt fordi man tar ikke med seg smitte til steder med mye folk!

Man holder seg borte fra folk når man har vannkopper.

Besøke de som har hatt eller vil ha. Men ikke oppsøke sånne felles steder nei. Måtte de ut av huset kunne de kjørt tur.

Min yngste fikk vannkopper før jeg hadde termin med henne. (hun er født 18 dager før termin)

Det var lite gøy, for å si det sånn. Uten immunforsvar. Fikk superinfeksjon, innlagt på sykehus, intravenøs antibiotikabehandling.

Og for å toppe det? Ingen immunforsvar derved heller ikke noe immunforsvar som husker at hun har hatt dem. Så hun får dem nok igjen. Ikke nok at hun har flere stygge arr på kroppen etter heftig infiserte vannkopper og måtte logge tre nettet på isolat. Neida, hun skal få dem igjen..

De to andre fikk dem også da. Mellomste fra bhg også smittet det videre fra en til den neste.

Man holder seg borte fra folk når man har vannkopper.

Besøke de som har hatt eller vil ha. Men ikke oppsøke sånne felles steder nei. Måtte de ut av huset kunne de kjørt tur.

Min yngste fikk vannkopper før jeg hadde termin med henne. (hun er født 18 dager før termin)

Det var lite gøy, for å si det sånn. Uten immunforsvar. Fikk superinfeksjon, innlagt på sykehus, intravenøs antibiotikabehandling.

Og for å toppe det? Ingen immunforsvar derved heller ikke noe immunforsvar som husker at hun har hatt dem. Så hun får dem nok igjen. Ikke nok at hun har flere stygge arr på kroppen etter heftig infiserte vannkopper og måtte logge tre nettet på isolat. Neida, hun skal få dem igjen..

De to andre fikk dem også da. Mellomste fra bhg også smittet det videre fra en til den neste.
Det er sånne historier som gjør at jeg tenker man skal holde seg hjemme! En ting er hva man drar med seg fra bhg f.eks. eller hvor man faktisk ikke vet at barna har det ennå, men synes virkelig ikke noe om folk som tar avgjørelsen på smitte på vegne av andre!

Får håpe runde nr. 2 blir betraktelig bedre!

Edit: vet ikke hvordan dere fikk smitte, men uansett om det var sånn eller slik er jo konsekvensene for noen de samme...

Last edited:
De skulle holdt seg unna det det finnes mange mennesker. Det hadde ikke gjort noe for oss, men det finnes jo andre folk i verden...

De kunne da heller gått en tur ute, eller dratt hjem til bestemora (hvis det var hjemme hos barnet bildene ble tatt) eller motsatt.

Back
Topp