Vannkopper

Soskenjakten

Elsker forumet
Max uflax! StoreSøster har nok fått vannkopper og jeg er 4.dagen på overtid! Var ikke så mye å gjøre i følge føden og legevakt siden det var så sent i svangerskapet.... men prøve å holde meg unna!
Men når lille kommer må vi nok isoleres :( :( :(
Fy søren så kjipt!!

Åh, kjedelig da! Har du ikke hatt det da? For hvis du har, skal det vel stort sett være greit, og lille blir helst beskyttet av dine antistoffer etter fødsel om du ammer?

Vesla hadde også da hun var 4, syns såå synd på henne! råder til lunkne bad, hvitvask på spray, og potetmel/pudder i rompa om hun får kopper der. Kan også være greit å ha en del myk mat tilgjengelig, som smoothie og yoghurt og is osv. Vesla hadde mange i munnen, så det ble lite spising de verste dagene.

Så kjipt :( er da man ønsker å gå 7 dager til.. Så det kanskje tørker inn først. her kan storebror enda få vannkopper siden det er under 3 uker siden utbrudd i barnehagen. Men håper virkelig vi slipper unna. komme hjem med nyfødt og rett på omgangssyke er maks uflaks også..

Jeg har ikke hatt det som jeg vet om :/ har ringt lege og prøvd å få henne inn bare for å få bekreftet at det er det. Enn så lenge er hun ikke plaget utenom feber, håper å slippe det verste...
Men skikkelig kjipt viss hun må isoleres mot den lille, hun som gleder seg sånn. Ikke får hun komme på sykehuset en gang å hilse på :( og mandag blir det fødsel uansett men skulle helst hatt han trygt der inne ei uke til ja:/

Jeg har ikke hatt det som jeg vet om :/ har ringt lege og prøvd å få henne inn bare for å få bekreftet at det er det. Enn så lenge er hun ikke plaget utenom feber, håper å slippe det verste...
Men skikkelig kjipt viss hun må isoleres mot den lille, hun som gleder seg sånn. Ikke får hun komme på sykehuset en gang å hilse på :( og mandag blir det fødsel uansett men skulle helst hatt han trygt der inne ei uke til ja:/
Men en venninne sa at en kan ta blodprøve for å se om man har hadd vannkopper. Det har hun gjort. Er jo ikke alltid en vet om noen har hadd vannkopper, noen kan jo bare få en prikk eller kanskje ingen også?

Men en venninne sa at en kan ta blodprøve for å se om man har hadd vannkopper. Det har hun gjort. Er jo ikke alltid en vet om noen har hadd vannkopper, noen kan jo bare få en prikk eller kanskje ingen også?
Ja kan vær jeg har hatt det. Men er 4 dager på overtid og blir satt igang på mandag så får uansett ikke svar på den prøven før fødsel :( men sikkert greit å få tatt den senere da...

Joda, ser den. Tar vel en ukes tid. Men da vet du no noen dager etter om du må fortsette å isolere dere fra storesøster eller om dere kan slippe detb[emoji4][emoji106]

Snakk med de på føden, du kan ikke være den eneste som har opplevd noe slikt. Mulig du må bli noen ekstra dager pga smitten ?

Sniker bittelitt jeg. Min yngste datter var 5 dager gammel da den eldste fikk vannkopper. (mellomste var ferdig like før hun ble født)

Jeg har hatt vannkopper og legene og jordmor og alle mente at dette skulle trolig gå helt bra. Han fikk selvsagt ikke kose med henne sånn direkte, men vi isolerte oss ikke.

Vel, hun fikk vannkopper før hun var tre uker gammel.

Det skal de normalt sett ikke få når mor har hatt det.
Og får de det så får de normalt sett veldig lett.
Det gjorde ikke min. Med flere hundre prikker. Mange bitte små tett i klaser. Og noen store. De største har hun arr av. Det gikk infeksjon i dem. Superinfeksjon, immunforsvar har de i praksis ikke før se er i alle fall tre mnd sa legen på barneavdelingen. (desverre har hun derfor heller ikke et immunforsvar som husker at hun har hatt dem, og vil nok få dem igjen) det ble sykehus og antibiotika intravenøst på oss.

Dette er ikke vanlig forløp

Men har ikke mor hatt det. Eller vet ikke om hun har, ja da hadde jeg nok isolert meg. Hadde jeg visst at jeg skulle få tre døgn på strengeste isolat med den nyfødte babyen min, måltidsveiing (veie før og etter hver amming for å se hvor mye hun fikk i seg, og veie bleiene for å se hvor mye som gikk ut igjen) en nyfødt og plaget baby som selvsagt diet nesten hele tiden, en kveld avbrutt av stadige bleieskift fordi hun fikk diaré av antibiotikabehandlingen...

Menmen, det er gått et år nå, og man glemmer. Heldigvis

Sniker bittelitt jeg. Min yngste datter var 5 dager gammel da den eldste fikk vannkopper. (mellomste var ferdig like før hun ble født)

Jeg har hatt vannkopper og legene og jordmor og alle mente at dette skulle trolig gå helt bra. Han fikk selvsagt ikke kose med henne sånn direkte, men vi isolerte oss ikke.

Vel, hun fikk vannkopper før hun var tre uker gammel.

Det skal de normalt sett ikke få når mor har hatt det.
Og får de det så får de normalt sett veldig lett.
Det gjorde ikke min. Med flere hundre prikker. Mange bitte små tett i klaser. Og noen store. De største har hun arr av. Det gikk infeksjon i dem. Superinfeksjon, immunforsvar har de i praksis ikke før se er i alle fall tre mnd sa legen på barneavdelingen. (desverre har hun derfor heller ikke et immunforsvar som husker at hun har hatt dem, og vil nok få dem igjen) det ble sykehus og antibiotika intravenøst på oss.

Dette er ikke vanlig forløp

Men har ikke mor hatt det. Eller vet ikke om hun har, ja da hadde jeg nok isolert meg. Hadde jeg visst at jeg skulle få tre døgn på strengeste isolat med den nyfødte babyen min, måltidsveiing (veie før og etter hver amming for å se hvor mye hun fikk i seg, og veie bleiene for å se hvor mye som gikk ut igjen) en nyfødt og plaget baby som selvsagt diet nesten hele tiden, en kveld avbrutt av stadige bleieskift fordi hun fikk diaré av antibiotikabehandlingen...

Menmen, det er gått et år nå, og man glemmer. Heldigvis
Off det hørtes forferdelig ut! Heldivis ser det ut som det ikke var vannkopper!! Men et virus eller feber utslett.. Hun er fortsatt syk, men blemmene kommer og går, så da burde vi kunne utelukke at det er vannkopper!! Fjoo!
Litt flaks har man faktisk enda;)
bare å håpe de holder seg vekke i 3mnd da!

Back
Topp