Vannkopper..

FrisørChristine

Blir kjent med forumet
Vi skal feire jul sammen med svigerfamilien, og den ene gutten til svogeren min har fått vannkopper. Mini her er 4 mnd og vi er veldig i stuss om vi vil utsette hun for en eventuell smitte så tidlig!? Men samtidig så er det julaften. Hva hadde dere gjort?

Vi skal feire jul sammen med svigerfamilien, og den ene gutten til svogeren min har fått vannkopper. Mini her er 4 mnd og vi er veldig i stuss om vi vil utsette hun for en eventuell smitte så tidlig!? Men samtidig så er det julaften. Hva hadde dere gjort?

Jeg hadde nok ikke risikert det. Jul eller ei. Kan ikke tenke meg at det er heldig for en så liten?

Hvis de er tørket inn til julaften hadde jeg nok gjort det, men om de er aktive fremdeles da ville jeg unngått besøket. Vannkopper kan gå knirkefritt, men de kan også bli kjempedårlige. Og disse miniene har så lite å gå på i utgangspunktet. Mine var 3 og 4 når de fikk, selv de ble utmattet og dårlig.

Hadde styrt unna så lenge vannkoppene ikke er tørket - altså ennå smittefare. De fraråder jo å oppsøke smitte så tidlig, det er jo av en grunn. Men skulle nå smitten skje likevel skal det jo stortsett gå fint :p

Jeg hadde holdt babyen unna. Jul blir det neste år også, og man kan jo kanskje sees senere i jula? ;)

Svoger sier at de blir hjemme i så tilfelle. Men får så dårlig samvittighet kjenner jeg, men samtidig så vil jeg ikke at frøkna skal bli smittet nå.. :| og om vannkoppene tørker til da, så kan fortsatt minste gutten deres ha blitt smittet og være en smittekilde..

Back
Topp