Vannkopper

Minera

Forelsket i forumet
det er ikke farlig når man har hatt det sant?
Sønnen min har fått det og jeg har jo vært mye rundt han.. Men mamma mente jeg hadde hatt det når jeg var rett under året..

Dra til legen og ta en blodprøve på om du har hatt det hvis du er usikker. Vi måtte det med snuppa når hun ble rundt 1-1,5 år siden hun fikk det når hun var under 3 mnd :)

Jeg har ikke hatt det, og sønnen min på tre har heller ikke hatt det så håper virkelig vi slipper å få det i hus de nærmeste månedene.

Dersom det stemmer at du har hatt det, så mener jeg at man ikke kan få der på nytt fordi kroppen har "lagret" informasjonen fra sist gang, og immunforsvaret er beredt!
Men jeg vet ikke om det er noen spesielle farer ang. dette når man er gravid. Jeg vil spurt jordmor/lege. :-)

Dersom det stemmer at du har hatt det, så mener jeg at man ikke kan få der på nytt fordi kroppen har "lagret" informasjonen fra sist gang, og immunforsvaret er beredt!
Men jeg vet ikke om det er noen spesielle farer ang. dette når man er gravid. Jeg vil spurt jordmor/lege. :)

De fleste får vannkopper bare en gang, men det er faktisk mange som får det flere ganger. Jeg kjenner opp til flere som har hatt vannkopper to ganger. Så jeg er enig i at jeg ville undersøkt med lege. :)

Back
Topp