Vannkopper?

JemimasBaby

Augustbaby 2013
Spørsmål! Var nettopp å henta jentungen i barnehagen, og det kan hende det er vannkopper i anmarsj! Da sier ho ene at jeg må passe meg siden jeg er gravid, og kanskje "flytte ut hjemmefra"!? Er det noen som har vært borti denne problemstillingen?

Har du hatt vannkopper selv? I så fall skal det være greit. Men om din datter får vannkopper, og du ikke har hatt det, er det ugunstig at du får det rett rundt fødsel pga babyen som da ikke har immunforsvar mot det som nyfødt.

Ja da stemmer det med det svigersøstra mi sier da. Har hatt vannkopper selv ja! Så da håper jeg nesten at ho får det å blir ferdig med det, før vi får en helt ny bebis i hus! :)

Ja har du ikke hatt vannkopper før er det småfarlig for deg å få det selv når du ikke er gravid. Man kan bli skikkelig dårlig av vannkopper i voksen alder, så det er noe man helst bør få når man er liten (Husker mamma nesten prakka oss på folk med vannkopper for at vi skulle bli smitta :P) =) Sikkert deilig å bli ferdig med det på elsdte før lille kommer ja ;) Men de er nå mest utsatt de første månedene da før de får skikkelig immunforsvar

Min jm sa at selvom jeg har hatt vannkopper kan det smitte i helvettesild til gravide som er ugunstig så hu anbefalte meg å holde meg borte fra barn med det.

Min jm sa at selvom jeg har hatt vannkopper kan det smitte i helvettesild til gravide som er ugunstig så hu anbefalte meg å holde meg borte fra barn med det.
Takk for svar!

Vi slapp heldigvis vannkopper. Det var bare 2-3 flekker i ansiktet, og de forsvant igjen :) Nå håper jeg bare det ikke dukker opp før mageboeren er stor nok til å takle det han også.

Back
Topp