Vannkopper ! ?

me84

Elsker forumet
Hei. Min datter har fått vannkopper. Min mor mener at jeg ikke har hatt det,men at hun og min søster hadde det da hun gikk gravid med meg. Kan jeg da være immun? Har jobbet i bhg i flere år og aldri fått det men er alikevel litt redd for å få det nå....

Last edited:
Sjekk hos lege, enkel blodprøve viser om du har antistoffer

Takk for svar. Noen her som har fått det i voksen alder ?

Du er ikke imun gjennom at moren din hadde det da hun var gravid med deg.

Om hun ikke husker om du har hatt det eller ikke kan det sjekkes med blodprøver.

Ville bedt om blodprøve. Du kan ha hatt det selv om moren din ikke husker/eller ha fått det med seg.

Har ikke hatt det i voksen alder her, men min onkel fikk det igjen som helvetesild rundt magen som voksen. Dette er samme viruset og man kan bli smittet selv om man har hatt det som barn. Ikke for skremme altså.
Men blodprøver vil vel uansett vise om du har antistoffer :)

Du kan absolutt få det å kan da bli skikkelig syk :) men krysser fingrene for at du ikke får det.

Men om jeg tar den blodprøven så kan jeg vel ikke gjøre noe fra eller til uansett eller ?

Men om jeg tar den blodprøven så kan jeg vel ikke gjøre noe fra eller til uansett eller ?

Om du har antistoffer er det vel liten sjans for at du blir smittet. Er nok ikke så mye du får gjort om du ikke har det, men da vet du ihvertfall:) Jeg ble sjekket for antistoffer nå som jeg er gravid, så vet ikke om man får noe annerledes oppfølging evnt om man ikke har hatt det?

Takk for svar. Noen her som har fått det i voksen alder ?

Sønnen min Axel på 5år fikk det nå i høst og han smittet min samboer på 28. Axel hadde ikke noe av det, men min samboer derimot ... var helt elendig. Først fikk han høy feber, deretter masse blemmer og han klødde j..... Måtte pensle hele han med hvitvask.
Hans mor mente at han allerede hadde hatt vannkopper som barn, men det går visst faktisk an å få det to ganger.

Krysser fingre for at jeg slipper ! Er alene i 3 uker med barna. Snakket med fastlegge og hun mente det ikke var noe å bekymre seg for så lenge jeg ikke er gravid og at jeg godt kunne være immun siden min mor hadde det da jeg lå i magen.

Back
Topp