Vannkopper...

FruLesehest

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Nå tror jeg B har fått vannkopper... Storesøster hadde like før jul og var skikkelig syk så nå er jeg litt panisk.

Noen erfaringer?

(Skal ringe legen kl 13.00)

Min første hadde det når hun var 5 mnd. Det gikk kjempe bra. Litt små feber i starten, men hun virket ikke spesielt plaget. Tror det er å få det tidlig. Men hvor tidlig er en annen sak da..

Problemet med vannkoppa når dei e under 1 år, e at dei nesten e garantert å få da igjen...

Problemet med vannkoppa når dei e under 1 år, e at dei nesten e garantert å få da igjen...

Mener du det??? Det var jeg ikke klar over. Storesøster har ikke fått det igjen, enda vi har vært med små som har hatt det. Kanskje bare flaks da ;)

Mener du det??? Det var jeg ikke klar over. Storesøster har ikke fått det igjen, enda vi har vært med små som har hatt det. Kanskje bare flaks da ;)
Eg har ingen dokumentasjon på da, men e alltid da så e blitt sagt av dei rundt meg, og dei så har opplevd da...

Hmm...Det har ikke jeg hørt før heller. Jeg vet at man kan få brennkopper senere, men det kan forsåvidt alle få trodde jeg. Har ikke all verdens kunnskap på området så tør ikke uttale meg helt bombastisk.

Hvordan fikk det?
Var det vannkopper den lille hadde fått?

Det er vannkopper ja. Måtte passe på feber (skal ikke være over 38), mat (han spiser som vanlig) og allmenntilstand (noe mer sutrete enn vanlig, men langt fra dårlig)

Så han har en lett variant. Utfordringen har vært om natten, han har nesten alle koppene på hodet, så han har slitt med å ligge..

Nå har alle koppene fått skorpe, men vi skal ta det helt med ro i noen dager til.

Det er vannkopper ja. Måtte passe på feber (skal ikke være over 38), mat (han spiser som vanlig) og allmenntilstand (noe mer sutrete enn vanlig, men langt fra dårlig)

Så han har en lett variant. Utfordringen har vært om natten, han har nesten alle koppene på hodet, så han har slitt med å ligge..

Nå har alle koppene fått skorpe, men vi skal ta det helt med ro i noen dager til.
Off da..så kjedelig å få det så tidlig :/
Men godt han har fått det mildt da.
God bedring hvertfall :)

Da har jenta vår på 4 fått vannkopper og.. Håper bare minstejenta slipper unna, hun har hatt nok med rs-viruset og nettopp begynt å komme seg om hun ikke skal få vannkoppene i tillegg :/

Da har jenta vår på 4 fått vannkopper og.. Håper bare minstejenta slipper unna, hun har hatt nok med rs-viruset og nettopp begynt å komme seg om hun ikke skal få vannkoppene i tillegg :/

Uff.. Skal krysse fingrene. Storesøster på 4 var veldig syk, lillebror hadde bare prikker egentlig.. Han hadde falsk krupp like før vannkoppene kom. Håper bare lillebror dannet nok antistoffer nå sånn at han slipper det senere.

Uff.. Skal krysse fingrene. Storesøster på 4 var veldig syk, lillebror hadde bare prikker egentlig.. Han hadde falsk krupp like før vannkoppene kom. Håper bare lillebror dannet nok antistoffer nå sånn at han slipper det senere.

Jenta vår er i fin form foreløpig, men det kommer stadig nye prikker. Håper hun slipper å klø.. Ja, får håpe gutten din er ferdig med de.
Her er vi usikker på om eldstemann på 11 har hatt de før, hvis ikke håper jeg han får de nå.. Har aldri sett prikker på han, men noen får jo bare ett par og da er det jo ikke alltid man oppdager det..

Jenta vår er i fin form foreløpig, men det kommer stadig nye prikker. Håper hun slipper å klø.. Ja, får håpe gutten din er ferdig med de.
Her er vi usikker på om eldstemann på 11 har hatt de før, hvis ikke håper jeg han får de nå.. Har aldri sett prikker på han, men noen får jo bare ett par og da er det jo ikke alltid man oppdager det..

Du får ha lykke til og god bedring. Håper alle slipper unna lett.

Da var det på an igjen med vannkopper. Lille Isabella denne gangen :(

Da var det på an igjen med vannkopper. Lille Isabella denne gangen :(

Åååh. Du har min fulle medlidenhet... Syns det var grusomt når lillebror fikk det?

Hvordan gikk det med storebror/søsteren?

Åååh. Du har min fulle medlidenhet... Syns det var grusomt når lillebror fikk det?

Hvordan gikk det med storebror/søsteren?

Storesøster fikk masse prikker og noen veldig store som gjorde skikkelig vondt. Hun er hysterisk mot alt som har med salver å gjøre, men fikk tilslutt smøre med hvitvask på de verste. Hadde en dag med 40 i feber, 2 dager med skikkelig kløe der hun gråt mangen ganger for det gjorde så vondt. Tok 12 dager før alle var tørket inn. Har forsatt mangen skorver nå etter 14 dager. Isabella har fått en del i ansiktet og hode og litt ellers på kroppen. I tillegg har hun 38 i feber nå i kveld. Er spent på hvordan hun ser ut i morgen og i overmorgen. På storesøster eksploderte det over natta.. Får ikke håpe hun får så mangen fler i ansiktet. Skal ha dåp neste helg :/

Smurte du lillebror med hvitvask? Fikk han også feber?

Er pyton når de er så små at de ikke kan si hvordan de har det...

Uff ja det er grusomt. Jeg smurte han ikke, men han hadde ikke feber og virket kun plaget av de i bakhodet og ørene.

Back
Topp