Vannkopper?

W1ke

Elsker forumet
Kan man ha hatt det, uten å hatt noen reaksjon annet enn prikker?

Gutten min, som ble 2 år i april hadde for noen uker siden en del prikker på ryggen (kanskje 15-20små prikker) og noen på magen. Første gang jeg så det tenkte jeg bare at det var varmeutslett. Tenkte ikke over det før jeg la merke til det 2 dager senere. Da hadde han 2-3 små "blemmer" på ryggen. Dette oppdaget jeg når jeg la han på kvelden, å mistenkte kanskje vannkopper, fordi jeg de siste kveldene hadde sittet å klødd han på magen når han skulle sove. 
Tenkte at kløingen bare var kos, fordi han elsker å bli klødd, strøket på osv når han skal sove. 
Dagen etter jeg så de blemmene, å skulle vise dem til mannen min, så var de borte. Men det så ut som de var "inntørket" på en måte. 

Slo fra meg alle tanker om at dette kunne ha vært vannkopper, for da hadde han jo måttet få noen slags reaksjon. 
Helt til jeg så barnebarnet til ei venninne av meg (Hun er ung bestemor ;) )Hun hadde også fått noen prikker å klødde litt, men ingenting annet. Besteforeldrene konkluderte med varmeutslett der også. 

DA slo tanken meg. Gutten min hadde jo også klødd og  hatt noen prikker. Ungene leker sammen flere ganger i uken. Gutten min hadde det for ca 3 uker siden, å var helt kvitt det til vi dro på ferie. Jenta hadde det likedan når vi kom hjem fra ferie etter 1 uke. 

Kan det ha vært vannkopper? Uten å være syk? Finnes det noen måte å teste om det faktisk var det? Med tanke på når han blir voksen og evt blir smittet da...

nei man trenge isje å få feber og dårlig allmenntilstand av vannkopper ;)

Høres ut som vannkopper eller brannkopper, men jeg vet jo ikke.
Det er uansett like vanlig ikke å ha de helt store plagene som det å klø seg fordervet. Trenger heller ikke ha feber hvis man er lett angrepet.

trur det kan være ulikt . Fikk vannkopper selv, ilag med mine tre nå i våras.. vi var jo smekkfull med vannkopper all sammen. Broren min fikk det når han var liten. Til dagmammaen hans så fikk all andre mange prikker mens han bare fikk en enda vannkopp. Så var han ferdig med det liksom. 
Det går jo an å ta en blodprøve for å finn ut om det var det barnet ditt hadde. Har du hatt det så viser en blodprøve om kroppen har antistoffer for vannkopper. 

Mange får en liten forkjølelse eller feber noen dager i forkant av utbruddet sa legen min da vi var der på torsdag med minis vannkopper. Har vært hjemme en uke med en helt frisk unge som har prikker og er smittsom! :) Han hadde en dag med feber 4-5 dager før utbruddet.

Back
Topp