Vannkopper?

iligoz

Flørter med forumet
Lille snuppa mi som har fått røde prikker på hele brystet og magen, ryggen og litt i ansiktet og beina. Hun hadde det også til morgenen, men ikke fult så mange. De har ikke brutt ut å blitt blemmer enda, og jeg leser over alt at det skal gå noen timer mellom at det er prikker til det blir blemmer.
Hun er ellers veldig grinete og har litt feber. Hun har hanglet i flere dager (forkjølelse), men det er først nå utslettet har kommet.

Kan det være vannkopper? Eller noen andre forslag?

Den 4 barnesykdommen.. Her er symptomer."Enkelte barn kan bli grinete og irritable, mens andre har en utmerket almentilstand. Etter 3-4 dager med feber forsvinner feberen, og i løpet av få timer utvikler barnet et utslett. 
 Utslettet er blekt rosa og er mest utbredt på halsen og på brystet til barnet"

. BAre å google så finner du endel om det..

Håper det kansje kan hjelpe...

Goood bedring til den lille..

Jeg tenkte også med en gang på den 4. barnesykdommen!

Thea-Christine hadde det når hun var lita, og hadde masse røde nupper/prikker over hele kroppen! OG litt dårlig almenntilstand.

Hei!

Min Emil har hatt den fjerde barnesykdommen, og han var ikke dårlig almenntilstand, men d varierer sikkert! Han hadde sånn utslett, men ikke nupper eller prikker, mer sånn "flatt" inntil huden. Noe feber.
Han har nå (as we speak), begynt å få vannkopper, startet som noen nupper og er nå blitt litt store runde røde flekker, med noen som væsker. Veldig sutrete og litt feber!
Det varierer jo veldig fra unge til unge, men man må jo bare ta kontakt med lege dersom man er usikre!
Lykke til! :))

Aner ikke, men god bedring:)

Back
Topp