Vannkopper

Nozy Rosie

Forumet er livet
Hvor mange her har hatt vannkopper? [:)]

Jeg synes at det har vært litt dødt på vannkoppe-fronten de siste par årene (dvs at ingen i vår omgangskrets har hatt det), men for to og en halv uke siden fikk en kamerat av gutta vannkopper.
Vi vurdert sterkt å besøke ham for å smitte gutta imens de enda er såpass unge, og var klare for det frem til vi regnet oss ut til at det lett kunne bryte ut rundt julaften. Vi bestemte oss derfor for å droppe det, men den dagen vi tok den avgjørelsen poppet det ut prikker på eldstemann. Han og kameraten hadde nemlig lekt sammen med noen andre barn et par-tre uker tidligere, og hadde blitt smittet begge to.

Yngstemann ble smittet av sin storebror igjen, og ble dårlig nå i helga. Nå håper vi bare han kommer i grei nok form til julaften, så han kan nyte dagen han har gledet seg så veldig til fullt ut. [:)]

Ronja har ikke hatt det, heller ikke jeg[&:]

Men det kan jo hende at jeg har hatt det uten at jeg /mamma har merket det[:)]

Hun har ikke hatt det nei, og har ikke hørt så mange andre rundt oss har hatt det heller.

Er jo greit å få det tidlig [:)]

Jeg var 7 og ble veldig dårlig [:@]

T har ikke hatt vannkopper enda vi har "oppsøkt" 3 vannkoppsyke barn til sammen.
Jeg var ca 2 år da jeg hadde det og var lite plaget. Lillesøs fikk det da hun var 5-6 og var ganske plaget.
Svogeren min fikk det som 30-åring og var skikkelig syk i 2 uker [&:]
Så jeg håper han ikke er altfor stor når han får det.
Det hang lapp i barnehagen nå før jul om at det går vannkopper blant barna der, så det kan jo hende han får det nå..

Lillemann har ikke hatt det, storebror hadde det da han var 2,5 år [:)]

Her går det i barnehagen, så vi får se om det dukker opp her også etterhvert.

Felix har ikke hatt det. Det er en liten evighet siden jeg har kjent noen som har hatt vannkopper, sikkert 6-7 år siden sist. Nå ka det godt vente noen måneder også. Vil helst ikke ha noe smitte her med nyfødt baby i huset.

ORIGINAL: Heffa og Go`ungen

ikke hatt vannkopper enda.

hvordan var det å ha vannkopper i hus ?
gråt barnet mye ? sov mye ?

Begge gutta virket nokså lite plaget av vannkoppene, men begge fikk lett feber de første dagene.
Eldstemann var litt slapp, men var bare litt sutrete da han hadde feber. Det var et par dager han ikke spiste noe særlig, men det tok seg fort opp igjen. 
Han satt for det meste og så på tv da han var syk. [:)]

Jonathan har dessverre fått en annen virusinfeksjon i tillegg til vannkoppe-viruset, så han har vært veldig dårlig i en uke nå. Han sover veldig mye (nesten hele døgnet nå), og har hatt feber hver eneste dag. Et par døgn lå han på mellom 39,5 og 40,2 grader konstant (uten medisiner), men vi klarte å få den ned nærmere 39 grader med paracetamol.
Vi får omtrent ikke i ham mat, og han drikker også veldig lite. Men det kommer fortsatt noe tiss i bleiene, så det er foreløpig ikke noe kjempekrise. [:)]

ORIGINAL: beibi08og11

Her går det i barnehagen, så vi får se om det dukker opp her også etterhvert.

Håper igrunn snuppa får det da asså, så vi blir ferdige med det.

Hun har vært utsatt en gang tidligere, men fikk det ikke.

Frøkna har ikke hatt det!

Her har lille mann hatt det, gikk veldig fint i grunnen...sov godt gjorde han også. Smørte han inn med hvitvask, men han fikk ikke så masse (han fikk jo en del da) vannkopper..! Gikk fint, glad alle mine barn (bortsett fra den i magen) er ferdig med det [8D]

Back
Topp