Vannkopper

lissom

Forumet er livet
Er det noen av deres små som har hatt vannkopper ennå?? Isåfall, hvordan reagerte de på det, og hvor lenge var de borte fra barnehagen?
Det går vannkopper i barnehagen til de to minste, og jeg håper egentlig at de får de nå, så vi er ferdig med det[;)] Men så lurer jeg litt på hvor dårlige de blir.. husker ikke åssen det var når jeg hadde det selv, jeg[8|][:)]

Leon hadde det da han var 1,5 år, like etter at han startet i barnehagen. Han måtte være borte fra barnehagen til vannkoppene hadde tørket inn, tror det tok ca 10 dager. Han var ganske dårlig og mye våken om nettene, det klødde fælt[8|] Men er glad vi er fedig med det[:)]

Isabella hadde det tidligere i år. Ho var ikke dårlig i det hele tatt. Men jeg hadde når jeg var rundt 6 år og jeg hadde feber og klødde mye. Kan ikke huske at Isabella klødde noe særlig på de. Og ho hadde ikke feber. Syns ho var veldig sutrete og klein i tiden før vannkoppene ble synlige. Når ho først fikk de så var ho så blid og go atte[:D] ho var forestens hjemme hele den uka. De sier at når de har tørket inn, så er de ikke smittsomme lenger.

Jonas har akkurat hatt det, han fikk ganske mange og klødde fælt pluss at han var ganske dårlig et par dager og fikk feber. Vi oppdaget de første prikkene hans på torsdag, fredag brøt det ut i full blomst og tirsdag var alt tørket inn. Nå har vesla på 5 mnd fått det, hun ser ikke ut til å bry seg så mye om det, har ca 15 prikker men ingen feber og formen er like fin[:)]

Takk for svar!
Kristoffer hadde feber og kastet opp en gang igår, idag har han 5 prikker på magen. Satser på at det er det nå da [:)]
Typisk å få de når gubben er i Singapore, men det er vel sånn det er [;)]

Leste akkurat på face om prikkene dine[;)]
Da er det nok vannkopper, Jonas ble litt sutrete/daff et par dager i forveien før prikkene begynte å komme... God bedring[:)]

ORIGINAL: **spire_nr2**

Da er det nok vannkopper, Jonas ble litt sutrete/daff et par dager i forveien før prikkene begynte å komme... God bedring[:)]

Ja var akkurat sånn med Isabella også UKA i forvien. Hehehe, når jeg ringte og sa det til de i barnehagen, at snuppa har fått vannkoppene, så sa de at det var 5 andre også. Og alla 6 hadde vært ganske sutrete ukai forveien. [:D] Da kan jeg tenke meg det er gøy å jobbe i barnehage[:D]

Her ble vi ferdige med det rundt ettårsalderen.. Helt fin i form, og ingen plager til tross for masse prikker[:)]

ORIGINAL: Ida82

ORIGINAL: **spire_nr2**

Ja var akkurat sånn med Isabella også UKA i forvien. Hehehe, når jeg ringte og sa det til de i barnehagen, at snuppa har fått vannkoppene, så sa de at det var 5 andre også. Og alla 6 hadde vært ganske sutrete ukai forveien. [:D] Da kan jeg tenke meg det er gøy å jobbe i barnehage[:D]

Hehe, ja nå er det ikke tvil! [:D]
Heldigvis er han i god form, selv om han maste fælt om å gå å finne bilen når vi var på senteret for å kjøpe hvitvask istad[;)]
Halve barnehagen er eller har vært syke nå, så det er vel barespørsmål om timer før Marie (4år) også er prikkete. Karoline (7år) bruker sikkert litt lenger tid siden hun sikkert blir smitta av mine og ikke de i barnehagen... Sikkert kjipt hvis ungene er sutrete i barnehagen, men sikkert deilig når så mange er vekke [8D]

Det er berre dei 2 eldste som har hatt det her. Jøran var 7 og Jesper 2 år. Behhe hadde masse prikkar, men det var minsten som var mest plaga med kløe. Det gjekk lang tid før dei tørka inn inni hendene hugsar eg, so Jesper var heime frå barnehagen i 2 veker.

Her fikk alle vannkopper i vår. Og ikke samtidig! Så hadde syke barn i 5 uker i strekk[:'(]

Linus fikk det hardes, han hadde utslett overalt og feber i to uker.

Back
Topp