Vannkopper voksne?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Noen som har hatt det som voksen? Usikker på om det kanskje er det jeg har fått. Noen væskefylte, andre ikke, men en god del prikker og kommet flere bare siden igår. Har også hatt noen dager med feber og verket sinnsykt i alle ledd. Ellers må det være noe jeg reagerer på :p

Er alltid alle vannkopper væskefylte f.eks? Hvordan foregikk ditt forløp seg?

Vet du om du har hatt det som barn? I så fall får du det jo ikke nå. Jeg hadde det som barn og har derfor ikke erfaring med det som voksen. Men de flest som går det som voksne blir visst rimelig dårlige så jeg håper for din del det er noe annet.

Ungene hadde det alle sammen for 6,5 år siden. Jeg tror nok de aller fleste prikkene fikk veske i seg. Men de kommer jo ikke alle på en gang

Jeg husker ikke så godt, men fikk det som 18-åring og ble nokså dårlig med feber, etc, var hjemme fra skolen en ukes tid.

Vet du om du har hatt det som barn? I så fall får du det jo ikke nå. Jeg hadde det som barn og har derfor ikke erfaring med det som voksen. Men de flest som går det som voksne blir visst rimelig dårlige så jeg håper for din del det er noe annet.

Ungene hadde det alle sammen for 6,5 år siden. Jeg tror nok de aller fleste prikkene fikk veske i seg. Men de kommer jo ikke alle på en gang
Man kan få det flere ganger

Min venninne hadde det i voksen alder, hun hadde prikker overalt som klødde mye

Man kan få det flere ganger
Noen få kan det, men de aller, aller fleste får det ikke, så sannsynligvis er det noe annet om man har hatt det før.

Mamma kan ikke bekrefte at jeg har hatt det, hun mener at jeg ikke har (har heller ikke tatt blodprøver for å sjekke). Hun merket det godt på mine søsken, som fikk det før jeg ble født. Så jeg aner rett og slett ikke :nailbiting:

Min venninne hadde det i voksen alder, hun hadde prikker overalt som klødde mye
Altså, ble alle prikkene blemmer? Her startet det med noe jeg trodde var kviser i ansiktet, deretter har jeg fått mer på bryst og hals, rygg, hodebunn og hårfestet :wacky:

Jeg husker ikke så godt, men fikk det som 18-åring og ble nokså dårlig med feber, etc, var hjemme fra skolen en ukes tid.
Jeg sover dårlig på nettene (pga feber og kroppsverk) og fått masse røde prikker, noen er blitt blemmer. Jeg trodde den første i ansiktet var en kvise og klemte jo selvfølgelig på den :sorry::p

Jeg sover dårlig på nettene (pga feber og kroppsverk) og fått masse røde prikker, noen er blitt blemmer. Jeg trodde den første i ansiktet var en kvise og klemte jo selvfølgelig på den :sorry::p
Hadde ikke du et barn som nylig hadde vannkopper? Da er det mest sannsynlig det. Vanlig utslett sprer seg ikke så mye eller blir blemmer. Riktig god bedring!

Hadde ikke du et barn som nylig hadde vannkopper? Da er det mest sannsynlig det. Vanlig utslett sprer seg ikke så mye eller blir blemmer. Riktig god bedring!
Jo, rett over to uker siden minsten hadde det, derfor slo det meg ikveld at det kunne være det.

Jeg hadde det med bare 16 vannkopper, men fikk det ikke igjen som voksen da alle tre ungene hadde det likevel.

Men mi yngste kan høyst trolig få det igjen fordi hun var 2 uker gammel når hun hadde vannkopper. Immunforsvaret, og derved "immunhukommelsen" som vet at hun var hatt det, kommer på plass når barnet er ca 3 mnd gammelt.

Og noen få mennesker får det faktisk to ganger. Enten fordi de av uviss grunn ikke dannet antistoffer, eller fordi det fakrisk ikke var vannkopper første gangen.

Okey, jeg tror egentlig ikke jeg er i tvil lenger. Enda flere prikker, enda flere er blitt væskefylt og de klør som bare det :shy:

Dattera mi har hatt det to ganger. Bekreftet av lege begge ganger, så det er fullt mulig :)

Back
Topp