Vannkopper - påskeferie?

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Eldste fikk vannkopper i går, men er helt upåvirket. Ingen feber eller plager, og virker helt normal. Hun har veldig mange prikker, mage, rygg, ansikt og hodet er helt fullt.

Vi skal kjøre til Norge i ettermiddag, men er litt usikker på om vi skal dra eller ikke.

Hva hadde dere gjort?
Vi skal ikke på noe heisatur, bare til besteforeldre og hytta.

Hun kan jo ikle fx fra i barnehagen. Jeg vet ikke jeg, byr meg bare litt i mot å dra med et "sykt" barn..

Nei men stor forskjell på å dra i barnehagen og dra på biltur til besteforeldre :-p er selvsagt opp til dere men siden du spør så hadde ikke vi hatt problemer med å ta med barna på biltur hvis de hadde vannkopper men virket helt upåvirket. så lenge barnet ikke er dårlig å man ikke flyr rundt å sprer smitte (å det gjør man vel ikke på biltur) sp ser ikke jeg noen grunn til å ikke dra i alle fall ;-)

Så lenge hun er i grei form og at de dere skal være sammen har hatt det, hadde jeg reist. Ville heller hatt klar paracet og hvitvask (eller det de anbefaler på apoteket nå) i tilfelle kløen skulle komme. God bedring og god tur om dere drar :-)

Om dere bare kjører uten å ta henne med inn på såisesteder og butikker så er det vel bare å kjøre :)

Ville hatt med Paracetamol og Poxclin eller lignende i tilfelle.
Men om allmenntilstanden er god og alle dere skal møte i Norge vet om det og sier det er greit så hadde jeg reist ihvertfall [emoji4]

Tusen takk alle sammen, tror jeg hiver meg rundt og pakker.
Hun har gledet seg fælt til å dra på påskeferie, så vil ikke skuffe henne unødvendig.

Vi ser fetterene hennes, men de har nettopp hat vannkopper alle sammen..

Hadde glatt dratt, men kanskje vært obs i forhold til å risikere smitte av andre på veien? Spritet håndtak etter dere og slikt, jeg vet ikke?

Hadde glatt dratt, men kanskje vært obs i forhold til å risikere smitte av andre på veien? Spritet håndtak etter dere og slikt, jeg vet ikke?

Vi kjører i kveld når de sover, så vi stopper ikle noe sted før vi kommer frem :)

Vi kjører i kveld når de sover, så vi stopper ikle noe sted før vi kommer frem :)
Kjør i vei :) men vær obs på at formen gjerne synker noen dager etter at vannkoppene dukket opp. Mini hadde to netter med feber og mye kløe når alle vannkoppene først var kommet. Så ikke belag dere på så mye aktivitet og ikke ts hun med ut.

Back
Topp