Vi var på tur forrige uke. Campingplassen vi bodde på hadde en stor lekeplass som lillegutt (1 1/1 år) stortrivdes på. På den digre hoppemadrassen fikk han kontakt med en gutt på samme alder, og ungene "bablet" og tok på hverandre. Kom i prat med moren til den andre gutten, som fortalte at han hadde vannkopper. Hun trodde de fleste var inntørket nå, men ville si i fra i tilfelle vi var redde for smitte. Da hadde jo ungene allerede "vært borti" hverandre, så jeg lot han leke litt til før vi gikk videre. Tenker at får han det, så får han det, selv om jeg håper mest at vi får en vannkoppe-fri sommer :)
Det jeg lurer på er om dere ville ha tatt en gutt med vannkopper med på lekeplassen, før dere visste om han var smittefri? I barnehagen må jo prikkene være inntørket før de får komme tilbake. Jeg tenker ikke noe negativt om moren som gjorde dette, og synes det var bra hun sa ifra til oss. Men jeg hadde nok ikke gjort det selv.
Det jeg lurer på er om dere ville ha tatt en gutt med vannkopper med på lekeplassen, før dere visste om han var smittefri? I barnehagen må jo prikkene være inntørket før de får komme tilbake. Jeg tenker ikke noe negativt om moren som gjorde dette, og synes det var bra hun sa ifra til oss. Men jeg hadde nok ikke gjort det selv.