Vannkopper og graviditet

Aprilbaby2015

Glad i forumet
Juli13-jentene
Aprilbarna`15
Hva sier legene deres om vannkopper når man er gravid? Jeg jobber i barnehage og det var 4 utbrudd der på fredag. Legen min sier at det ikke er noe farlig, mens på andre sider står det at det er kjempe farlig å blant annet få det siste mnd før termin (Noe som jeg straks er inne i).

Hva sier legene deres om vannkopper når man er gravid? Jeg jobber i barnehage og det var 4 utbrudd der på fredag. Legen min sier at det ikke er noe farlig, mens på andre sider står det at det er kjempe farlig å blant annet få det siste mnd før termin (Noe som jeg straks er inne i).
Ring evt jordmor eller føden å hør- de kan mer om temaet!

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Eldstejenta her hadde nettopp vannkopper, og ifølge det jeg kunne lete meg fram til på nettet er det ikke farlig hvis du selv har hatt vannkopper tidligere. Nyfødte bør ikke smittes, så hvis noen i nærheten har vannkopper bør de ikke få komme på barselbesøk.

Jeg vet ikke om jeg har hatt det :/ det som er litt skummelt :/

Jeg hadde også litt panikk her i høst da en kollega kom på jobb etter at barna hadde hatt vannkopper.
Jeg visste ikke om jeg hadde hatt det selv og fikk tatt en blodprøve hos legen som viste at jeg hadde antistoffer, dermed så hadde jeg hatt det før. Da var det jo liten sjans for at jeg ble smittet.

Ringte føden og de sa at det er viktig at jeg får sjekket om jeg har antistoffer og holde meg unna barna til jeg har fått svar.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ringte føden og de sa at det er viktig at jeg får sjekket om jeg har antistoffer og holde meg unna barna til jeg har fått svar.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Bra!

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Så bra at du fikk sjekket det opp!
Du får ta en tur til legen din imorgen, og be om raskt svar!
Håper du har hatt det da! :-)

På sykehuset sa de til meg at de siste 4 ukene skulle jeg holde meg unna- i tilfelle fare for baby... Men da jeg ringte, så var det for å spørre om jeg kunne prøve å smitte barna "med vilje" slik at det var unnagjort, men de sa jeg måtte vente...

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Ja da ble det test hos legen idag og sykmelding ut uken til svaret kommer :/ Betryggende at jeg ikke risikerer å bli smittet, men samtidig går jeg da hjemme en hel uke selv om jeg er i kjempe god form :/ Får prøve å bruke uken fornuftig :)

Ja da ble det test hos legen idag og sykmelding ut uken til svaret kommer :/ Betryggende at jeg ikke risikerer å bli smittet, men samtidig går jeg da hjemme en hel uke selv om jeg er i kjempe god form :/ Får prøve å bruke uken fornuftig :)
Sniker litt :/
Hvis man er 100% sikker at man har vært hardt nok rammet selv så er det ikke farlig :) heldigvis..

Var visst falsk alarm, var visst ikke vannkoppeutbrudd i bhg, så da kan jeg dra på jobb i morgen :) Da går tiden hvertfall fortere enn å gå hjemme :)

Back
Topp